Autopro Blog Az Autopro olvasói több fizetést adnának saját maguknak

Az Autopro olvasói több fizetést adnának saját maguknak

Gégény István | 2015.11.09 14:07

Az Autopro olvasói több fizetést adnának saját maguknak

Úgy tűnik, szakportálunk látogatói szerint a bérek helyzete ma legalább annyira forró téma, mint a botrányos iparági ügyek. De külföldön sincs ám kolbászból a kerítés! Ismét elmerültünk a hozzászólások sűrűjében.

Hirdetés

Korábbi cikkünk óta, amelyben az írásainkkal kapcsolatban érkezett olvasói reakciókat szemléztük, szépen termelték az újabb véleményeket a kommentelők. Eljött hát az ideje egy újabb gyűjtemény összeállításának.

Hiába tűnne logikusnak, nem a dízelbotrány miatt ragadtak leginkább billentyűzetet az Autopro hűséges olvasói. Értelmezhetjük ezt úgy is, hogy a témakört cikkeinkkel rendre bőségesen kivesézzük, de az is kiolvasható a visszajelzések irányából és arányából, hogy bizony van, ami sokkal közvetlenebb hatást gyakorol a magyar szakemberekre: ez pedig a fizetésük.

Masszív béremelésért kiált az ország – írtuk az ősz folyamán, idézve szakszervezetek véleményét, miszerint ideje lenne, hogy a jónak ítél gazdasági állapotot a munkavállalók is megéreznék. Nem is kellett nagyon várni a visszhangra, külföldi juttatások terén járatos olvasónk konkrét számadatokkal reagált:

„Hasonlítsuk össze a magyar fizetést egy osztrák szakmunkástanuló ösztöndíjával. Miről is beszélünk?????? Die monatliche Lehrlingsentschädigung beträgt laut Kollektivvertrag brutto: 1. Lehrjahr € 582,25; 2. Lehrjahr € 780,68; 3. Lehrjahr € 1.056,87; 4. Lehrjahr € 1.429,04"

A beszédes című 1,12 millió forintot keres egy átlagos német dolgozó havonta elemzésünk egész komment-cunamit generált ugyanezen témában. Itt azért bőven képviselteti magát a mérsékeltebb szemlélet is:

„Az én fizumhoz képest 1misivel többet keresnek a németek”

„Osztrák fizu elég és közelebb van Mo.”

„Ki kell menni dolgozni és ott rájönnek sokan, hogy ez mekkora hazugság”

„Sehol sincs kolbászból a kerítés”

„Hazugság. Kint vagyok már két éve, de nem jött össze sosem és nem is fog”

„Itthon két szakmával és egy rakás továbbképzéssel és tanfolyammal 38 év gyakorlat után nettó 105 ezer, ha van ügyelet és túlóra, akkor 140-150 ezer lehet. Az kb. 480 euró, nos ehhez képest azért 1400 euró nettó szakma nélkül elég jónak számít!”

„Én a BMW-nél szeretnék indexbúrákat beszerelni a készülő autókba.”

„Ki kell menni Albániába, oszt ott nézd, mit kerestél”

„Nekem a család a legfontosabb! A pénz másodlagos dolog!”

„Mennyi is egy 100 m2-es albérlet ott,és itt? Egy gépjármű kötelező biztosítás, egy turbócsere egy középkategóriás autón?”

„Az ottani 1200 euró nem túl elégséges ahhoz, hogy ott jól élj. Ahhoz elég, hogy ott megkeresve itthon élj”

„Foghúzás ott/itt? Balesetbiztosítás? Kőműves, villanyszerelő, vízvezetékszerlő, ha ki kell hívnod? A szomszéd fűje mindig zöldebb! Mindaddig, míg nem te fizeted a kertészt...”

„Akkor én is írok... 60€ garázs 760€ albérlet 250€ rezsi 110€ auto bizt... 1180€ ez egy alap.. És ez csak Ausztria.”

Nehéz lenne igazságot tenni, nem is tisztünk az ilyesmi, a család fontosságát viszont egyáltalán nem vitatjuk.

A Volkswagen konszern kapcsán inkább olyan részleteket domborítottak a hozzászólók, amelyekre az újságíró ritkán gondol. Az Újra a Toyota a világelső cikkünkben ugyebár előkerült, hogy a német gyártó beelőzte ugyan a japán riválist, ám nem tartott sokáig a diadalmenet. A bennfentesnek tűnő reakció keveset mond, ám sokat sejtet:

„Ez volt a cél... De ismerve a németeket, ez nem tart sokáig.”

Az 1,6 literes dízelekkel van a legnagyobb baj, írtuk még a botrány kezdeti szakaszában. Itt is zajlott egy diszkrét véleménycsörte:

„Miért aggódnának az autótulajdonosok? Lehet, új autót kapnak, hol a gond?”

„Ott, hogy valószínűleg nem. És ha be kell építeni az AdBluet, akkor azt ki fogja fizetni? Mármint én pl. havi 6-7 ezret megyek és ezeket 10 ezrenként tölteni kell, nem kis költség…”

A Nagyon veszik a dízel kocsikat a britek írásunk különlegessége, hogy ekkor már nyilvánvaló volt a csalás ténye, ám a jelek szerint a szigetországiakat nem érdekli annyira a Volkswagen-botrány. A magas labdát pedig stílusosan csapta le olvasónk, mondván:

„Mert tudják, mi a jó!”

Hiába, az olvasóink már csak tudják. :) Odafigyelünk továbbra is a reakciókra, várjuk az újabb hozzászólásokat.

Kiemelt Partnereink