Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BME formulaautó-építő műhelyében jártunk – sok fotóval
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem járműépítő csapata az augusztusi Formula Studentre vadonatúj járművel indul. Ennek a munkálataiba engedtek bepillantást.
Motorok és bolygómű
Közép-Európa első négykerék-meghajtású versenyautójának erőforrása hamarosan a helyére kerül, hiszen a négy darab, egyenként 35 kW teljesítményű, kerékagyba építhető villanymotor megérkezett a csapathoz Németországból.
Az általuk meghajtott bolygómű elemeinek gyártása is majdnem befejeződött. A csapattagok jelenleg az eredményt várják és a tervezés során alkotott modell összeszerelését.
Futómű
Beszerezték a futómű rudazathoz szükséges karbon csöveket, majd az alumínium inzerteik legyártását és beragasztását követően működés közben ébredő igénybevételekre tesztelték is azokat. Készen állnak az autóra történő felszerelésre.
A kormány-és fékrendszer, illetve a pedálszerkezet kialakításánál számos vízvágott alkatrészt építenek be, melyek legyártásának nagy része is már kész.
Váz
Az új járművűnek nem csak a hajtáselemei speciálisak, hiszen az autó karbon kompozit vázzal is büszkélkedhet majd. A vázhoz először támogatóik segítségével habból marták ki az úgynevezett ősmintát, majd a Kecskeméti Főiskola GAMF karával és a Megalux csapatával együttműködve elvégezték a szükséges utómunkálatokat.
A következő napokban az ősmintáról negatívot készítenek, s ebbe laminálják a végső terméket, az autó vázát.
Elektronika
Nyomtatott áramköreik beszerelésre kész állapotban várják, hogy részei lehessenek a csapat eddigi legnagyobb volumenű projektjének. Az autó kábelkorbácsa idén először teljes egészében a műhelyükben készülhetett el, ráadásul csapat hölgy tagjai is aktív résztvevői voltak a folyamatnak.
Emellett a 600 V-os rendszerfeszültséget biztosító akkumulátor külföldről rendelt celláit is kiszállították, a csapat elektronikai csoportja pedig mind a 600 cellát egyenként tesztelte. A biztonságosnak ítélt cellákat hamarosan beépíthetik az akkumulátor szegmenseibe, melyek gyártása a napokban fog zajlani. A szegmensek a már elkészült hegesztett alumínium házban foglalnak majd helyet.
Az autó elemeinek összeszerelését követően július végére tervezik a rollout eseményüket, ahol az érdeklődő közönség élőben is láthatja majd az elkészült versenyautót.
Ezt követi a 3 hetes tesztidőszak, ahol a Formula Student Hungary dinamikus versenyszámaira készülnek fel, valamint vele párhuzamosan a statikus versenyszámokra is igyekeznek minél több időt fordítani, hogy az augusztus 20-23. között zajló nemzetközi versenyen eredményesen szerepelhessenek.