Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínából cseh és szlovák gyárakba helyezné át a termelést a VW
Régiónk lehet az ázsiai bérköltségek emelkedésének nyertese. Sajnos a hírek szerint a legnagyobb európai autógyártó szemében léteznek nálunk vonzóbb országok is.
Még át sem vette a Volkswagen márka vállalatának irányítását a külsősként érkezett Herbert Diess, máris azt találgatták a szakértők, hol fog elsőként rendet vágni a korábban a BMW csapatát erősítő, a bajorok kiadásait baltával bátran faragó menedzser. Aztán eljött, elmúlt július 1., a nap süt, az autógyárak termelnek, a munkások dolgoznak, és egyelőre a konszernhez tartozó MAN elbocsátásain túl nem tűnik úgy, hogy kifordulna magából a német márka.
Jelek mindenképpen vannak arra, hogy legalábbis komoly fazonigazítást várnak az új vezértől. Erre a gondolatfonalra fűzhető fel Martin Jahn megszólalása: a VW csoport nemzetközi flottaigazgatója a Bloomberg közlése szerint jelezte, hogy vissza terveznek hozni több gyártó tevékenységet Kínából – kelet- és közép-európai desztinációk lehetnek a befogadók.
Az új VW-főnök, Herbert Diess oda csap, ahova kell |
Az indok egyszerű: amíg évekkel ezelőtt a rendkívül olcsó munkaerő miatt minden meghatározó vállalat számára Kelet-Ázsia felé lejtett a pálya, az egyre emelkedő bérköltségek, a hosszú szállítási idő és egyéb tényezők miatt egyre több OEM látja úgy, hogy ideje visszavonulót fújni. A VW vezető képviselője Csehországot és Szlovákiát nevezte meg lehetséges alternatívaként, mint beruházásbarát országokat, ahol a Škoda, a Hyundai-Kia, valamint a Nexen és hasonló beszállítók a következő 5 évben 1,3 milliárd dollár értékben valósíthatnak meg fejlesztéseket. A két állam a világ legnagyobb járműgyártójának tekinthető az egy főre jutó autók tekintetében, s egyaránt vonzó befektetési célpontként ismertek adórendszerük miatt.
Ez a várható lépés persze önmagában még nem oldja meg Diess házi feladatát, hiszen a jelenleg a konszern értékesítésének 60 százalékát adó VW márka csupán a profit 20 százalékát hozza be a közös kalapba. Szembeötlő a különbség például a Porsche teljesítményével, hiszen a sportautókat gyártó testvérmárka úgy volt képes 2,7 milliárd eurós nettó nyereséget elkönyvelni 2014-ben, hogy a nála harmincszor több autót készítő VW csak 2,5 milliárd eurós mutatót bírt elérni.
Kína gazdaságát aligha a VW stratégiája fogja megrogyasztani, míg a cseh és szlovák gazdaság nagyon jól járhat egy ilyen döntéssel. Mi pedig figyelünk, tanulunk, nehogy lemaradjunk a szomszédos versenytársainkkkal szemben.