Gyártók Az autóipar a legvonzóbb munkáltató

Az autóipar a legvonzóbb munkáltató

autopro.hu | 2014.03.06 13:17

Az autóipar a legvonzóbb munkáltató

Egymás után hatodjára nyerte el a legvonzóbb munkáltató címet a győri Audi. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a második, a Bosch-csoport pedig a harmadik az előkelő rangsorban.

Ebben az évben ismét az Audi Hungari Motor Kft. Magyarország legvonzóbb munkáltatója. A kutatást az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó vállalat és az AIESEC nemzetközi egyetemi hallgatói szervezet végezte a CV Online állásportállal együttműködve. 2014-ben 7700-an, 60 százalékban tapasztalt munkavállalók, 40 százalékban pályakezdők vettek részt a kutatásban, kifejtve véleményüket 13 iparág 243 vállalatáról.

A magyarok egyértelműen a multinacionális cégeket tartják a legvonzóbb munkaadóknak. Az első tízbe gyakorlatilag egy hazai és kilenc nemzetközi tulajdonú, több országban aktívan tevékenykedő vállalat került be.

Manuela Mescke-Schubert, az Audi Hungaria személyügyi marketing területének vezetője (a kép bal oldalán) átveszi a díjat a felmérés készítőitől

A negyedik legvonzóbb cég a Microsoft, majd a Mol, a Coca Cola, a Nestlé, az IKEA, az IBM és a L'Oréal következik.

Fizetések
Az anyagiak terén nagy a különbség a diplomás pályakezdők és a legalább három éves tapasztalattal rendelkezők között: az előbbiek átlagosan havi nettó 176 000 forintra vágynak, utóbbiak 306 000 forinttal lennének elégedettek. Az átlagos fizetés elvárások alapján az informatikusok nettó 278 830 forintos, a mérnökök és műszaki emberek nettó 264 523 forintos, a minőségbiztosítók nettó 240 301 forintos, a jogászok nettó 236 781 forintos, a kutatás-fejlesztéssel foglalkozók pedig nettó 233 775 forintos fizetéssel elégedettek.

A legszerényebb igényekkel rendelkezők között a mezőgazdasági szakmunkások nettó 158 026 forinttal, a vendéglátósok nettó 172 912 forinttal, az irodai adminisztrációval foglalkozók nettó 175 075 forinttal, az építőipari szakmunkások nettó 193 486 forinttal és a kommunikációs iparágban tevékenykedő PR-osok és marketingesek találhatóak nettó 196 349 forinttal.

Legtöbben, a megkérdezettek 11 százaléka az IT/telekommunikáció piacon dolgozna, ezt követi az idegenforgalom és az államigazgatás 8-8 százalékkal, majd a banki és biztosítási szféra, valamint az autóipar 7-7 százalékkal. A lista végén az építőipar 3 százalékkal, az olaj és üzemanyag kereskedelemben 2 százalék dolgozna, majd mindössze 1-1 százalékkal a villamos energia és gázszolgáltatás, valamint a villamos energiatermelés következik.

A kutatás szerint a korábbi évekhez képest nőtt a külföldi munkavállalással hosszú távon kalkulálók aránya: a válaszadók 42 százaléka akár több mint egy évre is elhagyná az országot a jobb fizetés vagy a szakmai előrelépés reményében. Ugyan az előző évekhez képest szinte nem változott azon munkavállalók aránya, akik a határon túl terveznek szerencsét próbálni, a hosszú távú külföldi letelepedésen gondolkodók aránya szembetűnően nőtt: a válaszadók 28 százaléka hagyná el akár 3 évnél hosszabb időre is az országot, míg egy éve ez a szám 25 százalék volt. A megkérdezettek 15 százaléka gondolkozik 1-3 éves periódusban, egy évvel korábban még 13 százalék tervezett ilyen időre az országon kívül munkát vállalni.

A külföldi munkavállalás irányába kacsingatók legszívesebben az EU-ba és Észak-Amerikába mennének, elsősorban jobb fizetésért, vagy karrierépítési céllal. Jellemzően a diplomások (54 százalék) és a 29 évesnél fiatalabbak nyitottabbak a mobilitásra, a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezők jóval kevésbé vállalkozó szelleműek (37 százalék) - jegyzi meg az Aon Hewitt.

Audi Hungaria
– Az ismételten megszerzett első hely igazolja személyügyi stratégiánkat. Nagyon büszkék vagyunk erre az elismerésre. Vállalatunk sikerét motivált és elkötelezett munkatársainknak köszönhetjük. Prémium minőségű termékeink gyártásához elengedhetetlen munkatársaink kiváló teljesítménye, amelyet a lehető legjobb munkahelyi környezettel és karrierlehetőségekkel támogatunk. Célunk, hogy hosszú távú és biztos munkahelyeket kínáljunk az Audi Hungaria munkatársainak – mondta Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

– Nem véletlenül az Audi Hungaria a legvonzóbb magyar munkáltató – fogalmazott az Autopro szerkesztőségének Thomas Sigi, az Audi AG Igazgatótanácsának személyügyekért felelős tagja. A részletes indoklás a vele készült interjúnkban olvasható.
Thomas Sigi

Az elmúlt évben több mint 45 ezer pályázat érkezett az Audi Hungariához, amely a vállalat vonzerejének és kedveltségének bizonyítéka. A vállalatnál immár több mint 10 ezer 500 munkatárs dolgozik, emellett a duális szakképzés keretében jelenleg 250 szakmunkástanuló képzése zajlik 13 szakmában. Különösen keresettek a szakemberek az új járműgyártás területére, ahol aktuálisan az A3 Limousine-t, az A3 Cabriolet-t gyártják, és idén indul a TT harmadik generációjának sorozatgyártása.

A szakember-utánpótlás támogatása központi eleme az Audi Hungaria toborzó programjainak. A hallgatók és frissdiplomások az "Audi Adventure gyakornoki és a nemzetközi trainee program" keretében ismerkedhetnek meg a vállalat folyamataival, technológiáival és termékeivel és továbbfejleszthetik tudásukat. Az elmúlt évben 620 hallgató töltötte gyakornoki idejét az Audi Hungariánál és 119 egykori gyakornok lett a vállalat munkatársa. Az érdeklődők állásbörzék, gyárlátogatások és szakmai napok alkalmával ismerkedhetnek meg a vállalattal.

Az Audi Hungaria számos kutatási és fejlesztési témában és szakmai projekten dolgozik együtt a győri Széchenyi István Egyetemmel, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel. A 2013-ban megalapított járműfejlesztési tanszék immár a negyedik Audi tanszék a győri egyetemen. Az egyetemek eredményes munkáját előadássorozatokkal és szakmai előadásokkal támogatja a vállalat. A munkaadói vonzerő mellett a hosszú távú személyügyi stratégia fontos eleme a sokrétű egyetemi kooperáció, ezzel együtt a következő generációk jövőjének biztosítása.

Bosch
A kutatásban 13 iparág 243 vállalata vett részt. A Bosch immár ötödik éve folyamatosan a 10 legvonzóbb magyarországi munkaadó között van, és tavalyhoz képest idén a tízes listán is előreugrott. Az előrelépés azért érdekes, mert nagy fogyasztói márkákat sikerült megelőzni egy év alatt. A kutatási eredményeket erősen befolyásolja egy-egy márka fogyasztói ismertsége, a Bosch pedig üzleti modelljéből adódóan elsősorban az üzleti partnerei felé kommunikál.

Javier González Pareja, a Bosch vezetője

Az idei dobogós helyezés a magyarországi jelenlét folyamatos bővítésében, valamint a kutatás-fejlesztés kiemelkedő támogatásában tetten érhető következetes stratégiai gondolkodás eredménye. Az előkelő helyezés ezen kívül annak a munkavállaló-barát gyakorlatnak is köszönhető, mely szerint a Bosch olyan, az innovációt és kreativitást elősegítő vállalati kultúrát igyekszik megteremteni, mely vonzó karrierlehetőséget jelent nemcsak a pályakezdők, hanem a tapasztaltabb munkavállalók számára is.

- A Bosch csoport továbbra is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minőségi munkahelyeket hozzon létre Magyarországon, termékeinkről elmondható, hogy nemcsak Magyarországon készülnek, de Magyarországon is tervezik azokat – mondta el a díjátadás alkalmából Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője, majd hozzátette: - A kutatás eredménye természetesen számunkra is fontos visszajelzés, és azt is bizonyítja, hogy folyamatos innovációinkkal, valamint a műszaki felsőoktatás és a kutatás-fejlesztés elkötelezett támogatásával jó úton járunk.

A Bosch legfrissebb konstrukciós kihívása minden bizonnyal már a jövő évi kutatás eredményét erősíti majd, hiszen szokásához híven az idei nagyszabású projektkísérlet főszereplői ismét a mérnökök és a mérnökjelöltek. Három éven át öt egyetem öt csapata tervezi, építi azokat a gokartokat, melyek 2016-ra önjáróvá fejlődnek. Az idei évad megmérettetését a Hungaroringen tartják május 10-én.

- A Bosch jelenleg több száz nyitott pozíciót kínál, amelyekre pályakezdőket és tapasztalt munkavállalókat egyaránt keres. A következő bő két hónapban több állásbörzén is jelen leszünk, emellett a saját telephelyeken megszervezett Bosch Vision rendezvényekkel is az a célunk, hogy minél több érdeklődőt tájékoztassunk a Bosch által biztosított karrier utakról – mondta el Nagy Anikó, a magyarországi Bosch csoport országos humán erőforrás igazgatója. A Magyarországon 9 leányvállalattal jelen lévő Bosch csoport közel 9000 munkavállalót foglalkoztat az országban. A cégcsoport az elmúlt években több száz új munkahelyet teremtett, és a növekedés 2014-ben is folytatódik. A Budapesti Fejlesztési Központba hamarosan megérkezik az 1000. fejlesztőmérnök.

Kiemelt Partnereink