Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mi történt az 50. héten a járműiparban?
A hét slágertémája lett a fuvarozás, győri egyetemisták versenymotort építettek, számos beszállító fejlesztett, jöhetnek a zöld rendszámok. Új Ikarusokról, közösségi autózásról és dízelellenes trendről is írtunk.
Gyártók
Az Audi Q7-es modellben mutatkozik be a VW csoportban elsőként a plug-in hibrid dízel hajtáskombináció. Bemutattuk az úttörő paripát.
Nagyban gondolkodik az Audi |
Carlos Ghosn tudhat valamit, ugyanis jövőre is Renault-Nissan(Dacia, Avtovaz) frontembere vezetheti jövőre is az ACEA-t, vagyis az Európai Autógyártók Szövetségét. Rátermettségét bizonyítandó egyből meg is nyilatkozott az autóipari guru a 2015-ös növekedési kilátásokkal kapcsolatban.
Egyre inkább megkerülhetetlen Carlos Ghosn |
Feltártuk, hogy amíg a német prémiumgyártó trió Mexikóban nyomja egyre erősebben a fejlődés pedálját, addig az afrikaiaknak vélhetően egy „saját márkás” mindenes négykerekű lesz a jó választás az úttalan utakra.
16 modell töréstesztjét mutattuk be, több autót már aprít fel idén az EuroNCAP. Számos tanulsággal szolgálnak az eredmények, a sorban az általunk nemrég tesztelt Audi A3 Sportback e-tron is szerepel.
Magyar szív dobog benne |
Fellebbentettük a fátylat az Audi RS3-as Sportback modellről, ami, bár Ingolstadtban készül, győri motort kapott, 367 lóerővel felvértezve.
Beszállítók
Megírtuk, hogy Magyarországon készülő Hankook abroncsokat kapnak a Magyarországon készülő Audi TT és TTS modellek.
Büszkék vagyunk a győri mérnökjelöltekre, akik már harmadik generációs saját fejlesztésű erőforrásukat mutatták be, amellyel beszállítóként tudnak megjeleni a formulaautó-építő versenyeken.
Motorépítő mérnökpalánták |
Több mint 1,3 milliárd forintos kutatás-fejlesztési projektet zárt a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártó Knorr-Bremse Hungária Kft.
Közös duális képzésbe fogott a kötőelemeket, szegecseket gyártó csepregi Uniriv Kft., a kuplungokat, lendkerekeket gyártó szombathelyi LuK Savaria Kft., valamint a zárakat, épületvasalatokat gyártó, lövői székhelyű Roto Elzett Cert Kft.
Több mint fél milliárd forintos beruházással bővítette gyártó csarnokát és fejlesztette technológiáját a szekszárdi BHG Alkatrészgyártó Kft.
Az ukrán válság ellenére is tíz százalékkal nő a Graboplast Zrt. eredménye idén, 2013-hoz képest.
Szolgáltatók
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének kezdeményezése alapján akár zöld rendszámot kaphatnak a jövőben elektromos hajtású járművek.
Aladics Sándor, az OTP szakembere vázolta fel a növekedési lehetőségeket |
Honnan és milyen feltételekkel kaphat egy vállalkozás hitelt a növekedéshez? Banki szakértő mutat reális finanszírozási utat a hazai kkv szektor tagjainak.
A Bige Holding 114 kamionnal és hozzá tartozó pótkocsival bővült, a 4 milliárd forintos beruházás eredményeként a magyar agrárium legnagyobb kamionflottája jött létre. A Waberer's sem tétlenkedett: ők 120 Mercedes Actros kamiont szereztek, amiket Kecskeméten adott át a német gyártó.
Új kamionok százaival bővültek a hazai flották |
A hét egyik slágertámájává vált az „ekáer”, vagyis az elektornikus fuvarlevél bevezetésének szándéka. Itt olvasható, mire gondolt a kormány, itt pedig a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) részletes véleménye pedig ide kattintva érhető el, úgy általában a hazai fuvarozó cégeket sújtó anomáliákról.
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára vázolta fel szakportálunk érdeklődésére a hazai fuvarozási anomáliákat |
Őket is érinti, de minden autós közlekedési szokását befolyásolhatja, hogy fizetős lesz a tervek szerint az M0 és minden hazai autóút.
A fiatal gazdáknak is van a véleményük a kapkodó kormányzati lépésről, a hazai logisztikia szövetség ugyancsak a dolgok újragondolására kéri a döntéshozókat.
Egyre több új Ikarus fut Budapest utcáin, a számok tovább emelkedik a közeljövőben.
Egyre több ilyen járművel találkozhatunk a főváros útjain |
Gazdaság
Az üzemanyagárak csökkenése nem állt le ezen a héten sem: pénteken 350 forintra mérsékelte a Mol a benzin és 373 forintra a gázolaj nagykereskedelmi árát.
A jelenség mögött a kőolaj világpiaci árának további zuhanása áll: mind az orosz Brent, mind az amerikai WTI nyersolaj ára elérte, avagy megközelítette a 60 dolláros hordónkénti árat, ami a fél éveel ezelőtti 115 dolláros szinthez képest 45 százalék körüli csökkenést jelent. Ez alatt a szint alatt gyakorlatilag már nem lehet nyereséget elérni a kitermeléssel.
Az előbbi témával összefüggésben a rubel is mélyrepülést végez, lévén Oroszország exportjából az olaj- és földgáz részesedése kétharmados arányt tesz ki.
A KSH tájékoztatása szerint októberben az export euróértéke 2,1 százalékkal csökkent, az importé 2,3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a kiviteli többlet 322 millió euróval elmaradt az egy évvel korábbitól, 374 millió eurót tett ki. Vagyis csökkent az exportunk, nőtt az importunk.
Tovább tart a forint euróval szembeni gyengülése: a hétfő 307-es nyitóértéktől péntekre 309-ig emelkedett az árfolyam.
Hasznos olvasnivalók
Összeállítást közöltünk a közösségi autózásról. Budapesten is van már autómegosztó, Milánóban fizetnek, ha otthon hagyjuk az autót, Londont meghódíthatja a BMW, Amerikában Ferrarin is lehet osztozkodni.
Akár ilyen 400 lóerős sportautót is használhatunk megosztva - egyelőre csak a tengerentúlon |
Írtunk róla, hogy véget ér a dízel személyautók uralma Franciaországban, ráadásul a britek is beálltak a környezettudatossági sorba.
Miután az elmúlt hónapok során egyre több befektetést, illetve üzleti megállapodást jegyeztek magántőke-befektetési társaságok részéről, átgondoltuk: vajon mindez aggodalomra ad-e okot a beszállítók számára?