Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Elektromos teherautókkal erősít a Porsche
2024.05.08 09:19Eldől, ki nyeri a 2024-es Techtogether Automotive Hungary-t
2024.05.08 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre többen ostromolják a Bosch vezető pozícióját
Már nem csupán a klasszikus top beszállítók jelentik a versenytársak körét, ezért tempót kell váltania a vállalatcsoportnak.
Jó évet zárt a Bosch, de nem elég jót, hiszen a sarkában lihegő Continental üzleti eredményhányada 11 százalékkal növekedett 2014-ben, míg a Bosch egy évtizede nem tudja elérni saját, 8 százalékos kitűzött célját. A járműipari Tier-1 kategória vezető helye ennek ellenére még nincs veszve számukra, ám a jövőbeni „csúcstartáshoz” új startégiára lesz szükségük. Szorosan a két gigász nyomában halad a ZF Friedrichshafen is, akik a vezetési segédletek és biztonsági berendezések terén tapasztalt TRW felvásárlásával egyértelműen jelzik trónkövetelő szándékukat.
Újságot olvasni a volánnál - már a Bosch szerint sem lehetetlen |
Már 2013-ban is a 46 milliárdos értékesítési árbevétel kétharmadát a járműipari tevékenység szolgáltatta a Boschnál, ám még jobban megnyomják a ceruzát – talán ennek is tudható be, hogy idén áprilistól új személy kerül az autó üzletág élére.
A történet nem mellékes mellékszála, hogy a Bosch feltehetőleg részt vesz az Apple önjáró autójának fejlesztésében. Az erre vonatkozó kérdés megválaszolása elől legalábbis beszédes reakcióval tért ki nemrég Volkmar Denner, a beszállító első embere. |
A nagy beszállítói hármas csatáját olyan új szereplők színesítik, mint az Apple, a Google és a hasonló, a járműipar felé orientálódó techcégek. Nem véletlen a folyamat, hiszen egyre nagyobb hangsúly kerül az önjáró technológiákra – most egyértelműn ez tűnik a legforróbb fejlesztési témának világszerte. A Bosch is nagyobb hangsúlyt helyez erre a területre, ezzel együtt a tavaly létrehozott Bosch Start-up GmbH is jelzi, hogy akár saját szervezeti rendszerükkel is szembemennek a hatékonyság érdekében. Gyorsabb döntéshozatal, a fejlesztések mielőbbi megjelentetése a piacon, vagyis a termékbevezetési folyamat lerövidítése – várhatóan ezzel próbál előnyre szert tenni a Bosch a többi vállalat előtt. A konszern további sikerének egyik kulcsa az lehet, hogy a fejlesztések megoszthatók a divíziók között. A biztonsági területen használt kameramegoldások a járműiparban, a vezetési segédleteknél is alkalmazhatóak, ahogy az autók infotainment rendszere a légzsákot aktiváló szenzor segítségével akár riasztást is küldhet a Bosch biztonsági központjába.