Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így változtatja meg a hologram az autók kijelzőit
2024.04.20 12:22Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriások találkozása: meghódítaná Kínát az Apple
Mióta nyílt titok a világ legnagyobb techcégének, egyben legértékesebb vállalatának járműfejlesztési szándéka, új értelmet kapnak a róla szóló hírek.
A harapott almás gigacég eddig sem csupán távolról figyelte a világ legnagyobb autópiacának gazdasági fejlődését, hiszen az értékesítés növekedési ütemét tekintve Kína áll az Apple célkeresztjének középpontjában. Egyelőre nem az óriásállam az óriáscég fő piaca, de rövid időn belül azzá válhat. Egyelőre még csupán IT területen, de a várhatóan sikeres hódítás nyomán már csak egy lépés az iCar fantázianevű jármű(koncepció) landoltatása a milliárdos népességű országban.
Egyelőre annyi biztos – merthogy Tim Cook, az Apple vezére nyilatkozott róla –, hogy a techcég és a kínai Alibaba internetes kereskedelmi portál egyeztetéseket folytat a leendő együttműködésről. A cél az Apple Pay kínai elterjesztése, amely hamar az USA piacvezető mobilfizetési szolgáltatásává nőtte ki magát. A lényeg, hogy a rendszer kiépülése esetén Apple készülékekkel fizethetnének mind több helyen a vásárlók.
Ma iPhone - holnap iCar? |
Hogy ennek a lépésnek milyen hatása lesz a járműiparra, még nem látható, de tény, hogy 2015 első negyedévében több iPhone készüléket adott el az Apple Kínában, mint az USA államaiban. Az is tény, hogy a világcég jelenleg 22 üzlettel rendelkezik Kínában, ami szerény szám, ám a tervek szerint üzletei jövőre már 40 ilyen egység üzemelne az országban. Azt is megírtuk, hogy az Apple több pénzt tett félre meg nem nevezett, ám nyilvánvalóan járműipari célú projektjére, mint amennyit valaha az iPhone termékek fejlesztésére fordított.