Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gépgyártás kihívásaira keresi a választ a Kontron rendezvénye
2024.04.30 08:18Vadonatúj buszt tesztel a Volánbusz
2024.04.30 07:19A Ganz modernizálja Tunézia vasúti hálózatát
2024.04.30 06:22Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?
2024.04.30 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Álom marad az elektromos Porsche
A német sportautó gyártó nem tervezi kizárólag elektromos árammal működő autók sorozatgyártását a közeljövőben, így az sem várható, hogy e téren versenyre kel az amerikai Teslával.
Wolfgang Hatz, a stuttgarti székhelyű autógyártó fejlesztési igazgatója szerint még a legjobb elektromos sportautók sem képesek óránként 150 kilométernél nagyobb sebességre, ezenkívül "ma még túl kevés az elektromos autókkal levezethető távolság, ennek a sportautók esetében legalább a 350-400 kilométert el kellene érnie". Úgy fogalmazott: addig nem tartja megvalósíthatónak a tisztán elektromos Porsche gyártását, amíg legalább Stuttgart és a Boden-tó közti távolságot nem lehet könnyedén, sportosan vezetve megtenni vele.
Mindehhez szerintünk lenne néhány hozzáfűznivalója az ijfú horvát Mate Rimac fejlesztőnek: igaz, egyelőre csak koncepcióként, de már gurul a saját építésű autója, amelynek 600 kilométeres hatótávja és 305 kilométer/órás végsebessége messze fölötte van az imént említett paramétereknek.
A hibrid Porsche Cayenne S műszerfala |
A fejlesztési igazgató szerint az akkumulátorok technológiája még nem tart ezen a szinten, valamint a jelenleg elérhetőknél kisebb és könnyebb elemekre is szükség volna.
A Porsche több modelljét árulja hibrid változatban, ilyenek a Panamera, a 918 Spyder és a Cayenne.