Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vettel, Hamilton vagy Alonso? Szurkoljunk inkább robotoknak!
A Formula-E elektromos autóverseny 2014-es startolása után újabb innovációs mérföldkőhöz érkezett a motorsport (és az autóipar): hamarosan indul a vezető nélküli autók száguldó cirkusza.
Hamarosan autonóm betétfutamot kaphat a Formula-E, a mesterséges intelligenciára alapuló Roborace ugyanis épp a motorsportok központi figuráit hagyná ki a műsorból: a versenyzőket. A technológia fejlettségének pillanatnyi szintjébe bepillantást engedő verseny akár már a 2016-17-es elektromos szezon alatt bemutatkozhat.
A napokban segítséget kaptunk, hogy mégis miképp kell elképzelni egy pilótafülke nélküli versenyautót. A The Engineer értesülései szerint a sci-fi filmek hőseinek autóját is megrajzoló Daniel Simon kapott az alkalmon, és az eddigiektől merőben eltérő autót tervezett, hogy megmutassa, egy robotautó esetén is lehet ötvözni az esztétikumot és a teljesítményt. Mivel a leszorítóerőt maga a karosszéria generálja, az aerodinamikai mérnökök több felesleges, a hagyományos versenyautóknál megszokott részt elhagytak.
Bár az új versenysorozat részletei teljesen még nem ismertek, a leendő betétfutamokon tíz csapat két-két autója versenyezne. A csapatok járművei kinézetre valószínűleg azonosak lesznek, az eltérés a gépek lelkét adó szoftvereknél lesz keresendő. Az autók akár 300 kilométeres óránkénti sebességgel is róhatják majd az egy órás verseny köreit, így elnyerhetik a leggyorsabb sofőr nélküli járművek címét.
Egyelőre nem tudni, hogy az algoritmusok versengése milyen fogadtatásban részesül, az azonban biztos, hogy az autóipar újabb tapasztalatokhoz juthat majd a humán erőforrást nélkülöző mobilitás terén, és a Formula 1-hez hasonlóan egyes technológiai megoldások az élvonalból lassan átszivárognak a szériagyártású személykocsikba.