Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Van-e haszna a pótkocsi-légterelőnek? Mérjük meg!
Amerikában jó ideje ismert a pótkocsik hátuljára szerelhető, kihajtható légterelőkészlet, a TrailerTail. De igaz-e, hogy autópályán akár 5 százalékkal csökkenheti fogyasztást? Erre ad választ a diagnosztika.
Bár a gyártó állítása szerint tényleg csökkenthető a fogyasztás a kacsafarok használatával, ahány felhasználási terület, ahány jobb láb, annyi különböző lehetőség a fogyasztás alakulására. Emiatt eddig a flottakezelők óvatosan kezelték eddig a TruckTail által nyújtott előnyöket - írja a kamionhirek.hu.
Nem tudták, pontosan mennyi előnyt hozna és mennyi idő alatt térülne meg a befektetésük. Erre kínál megoldást a Stemco vállalat DataLogger nevű eszköze. A berendezést egyszerűen a teherautó diagnosztikai portjára kell csatlakoztatni és elméletileg négy óra használat után nagy pontosságú fogyasztási adatokat képes szolgáltatni.
Mivel a Stemco szoftvere kifejezetten az aerodinamikai változtatásokra van kihegyezve, képes kiszűrni a menetszélből, a hőmérséklet-változásból és a forgalom változásából fakadó fogyasztáskülönbséget. A DataLoggert alapos tesztnek vetették alá, mielőtt piacra került volna, így elég megbízható eszköznek tűnik.
A gyártó által így mért adatok szerint a TrailerTail eddig átlagosan 4,5 százalékos üzemanyag-megtakarítást hozott a tesztjárműveken, 0,44 szuázalékkal növelve azok hatótávolságát.