Trend Top 10 trend az autóiparban 2014-ben

Top 10 trend az autóiparban 2014-ben

Panker Gergő | 2014.10.27 09:03

Top 10 trend az autóiparban 2014-ben

A Manufacturing Global összegyűjtötte az idei év legfontosabb autóipari trendjeit, amelyek az elmúlt évek, valamint a jelenlegi tendenciák alapján az elkövetkező évek meghatározó mozgatórugói lehetnek a járműgyártásnak világszerte.

Hirdetés

10. eSourcing – online beszerzés

A beszállítói-lánc menedzsment és a beszerzési hatásfok mind a gyártási folyamat fontos szempontjává váltak, így előtérbe került az úgynevezett eSourcing, azaz az elektronikus vagy következő generációs beszerzés. Az ipari internet és a B2B (business-to-business) kapcsolatoknak hála a gyártóknál az eSourcing egyre népszerűbb mind a beszerzés, mint pedig az eladások területén.

9. ERP - vállalati erőforrás-tervezés

Bár az ERP (a vállalati erőforrás-tervezés, vállalatirányítási rendszer) egyáltalán nem számít újdonságnak, a gyáripar területén újabb és újabb területeit aknázzák ki sikeresen. A Rootstock egy szeptemberi jelentéséből kiderül, hogy a gyártók több mint harminc különböző lehetőség közül választhatnak az ERP piacon.

A közösségi média kulcsfontosságú a járműgyártók médiatevékenységének

8. M2M – gépek közötti kommunikáció

A Vodafone júliusban nyilvánosságra hozta az M2M barométerét, amelyben előre vetíti, hogy 2015-re a vállalatok fele részese lesz a gépek közötti kommunikációnak. Mindebben fontos szerepet játszik, hogy az M2M hardverek egyre olcsóbbak, így könnyebben elérhetővé válnak a kis- és középvállalatok számára, amelyek a legtöbb hasznot húzhatják a technológiából.

7. Beszállítói lánc kockázatelemzés

Az ipari internet, a felhőalapú rendszerek és az M2M technológia népszerűségének hála a kockázatelemzés még pontosabban meg tudja határozni a beszállítói lánc szűk keresztmetszeteit. Az Infosys korábban nyilvánosságra hozott jelentése szerint az intelligens technológiák lehetővé teszik a gyártók számára, hogy a kockázatok folyamatos figyelése és esetleges alternatív beszállítók beazonosítása mellett gyorsabban reagáljanak a gyártást negatívan érintő eseményekre.

A dolgok internete

6. Közösségi média

Az ERP-hez hasonlóan a közösségi hálózatok sem számítanak újdonságnak, ám míg néhány évvel ezelőtt a gyártók azért versenyeztek, hogy minél előbb megtalálhatók legyenek a Facebookon, illetve a Twitteren, most a kulcs az, hogy kiemelkedjenek a sokaságból. Mindez ahhoz vezetett, hogy a kitűnés érdekében a vállalatoknak hatékony médiastratégiára van szükségük.

5. Reshoring – vissza a gyökerekhez

Ahogy a globalizáció egyre lassul és a gyártóknak kemény döntéseket kell hozniuk a gyenge gazdaságok és a stratégiai növekedés fényében, a reshoring, azaz a gyártás visszatelepítése a vállalat anyaországába egyre népszerűbb trenddé válik. Révén a készen elérhető globális beszállítói láncnak, a gyártás helyszínének szerepe még sohasem volt ennyire fontos a foglalkoztatás, a képzés, illetve a szaktudás megtartása szempontjából.

4. Plug-and-Play gyárak

A Plug-and-Play gyárak kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be a gyártás jövője szempontjából, valamint kapcsot jelenthetnek a felhőalapú rendszerek, illetve az úgynevezett dolgok internete (Internet of Things) között. A technológia gondoskodik a gyárak, illetve a központi gyártóbázis közötti vezetéknélküli kommunikációról, amely a kezdetektől fogva lehetővé teszi az automatizációt, a költségcsökkentést, illetve a fejlődő piacokon való terjesztkedést.

A 3D nyomatatás több autógyártó, többek között a Ford érdeklődését is felkeltette

3. Internet of Things – a dolgok internete

Természetesen a többi technológiára gyakorolt hatásának köszönhetően a felhőalapú technológia mint önálló trend könnyen kerülhetett volna listánk élére, ám fontos megemlítenünk egyik legfontosabb velejáróját, az úgynevezett dolgok internetét. A több eszközön keresztül történő kommunikáció és kapcsolódás lehetősége rendkívül érdekes mind a fogyasztók, mint pedig a gyártók szempontjából, amit számos vállalat, például az Intel is szeretne minél jobban kihasználni.

2. Big Data – nagy adat

Ahol a hatékonyság, illetve teljesítmény növeléséért folytatott harc a legelső szempont, ott minden adat kulcsfontosságú a gyártók számára. A lehetőség, hogy mindent elemezhetnek és semmit sem kell a véletlenre bízni most valósággá válhat az úgynevezett nagy vagy nagymennyiségű adatoknak köszönhetően. Ugyan a technológia minden iparágban fontos szerepet játszik, a gyártók, mint például a Ford, mindenkinél többet profitálhatnak.

1. 3D nyomtatás

Míg a 3D nyomtatás már több éve szerepel a gyártást segítő technológiák között, a trend fontossága a médián keresztül főként 2013-ban ivódott be a köztudatba. Felmerül a kérdés, hogy milyen következményei lesznek, ha az úgynevezett additív gyártás a fogyasztók és a gyáripar területén is egyre nagyobb népszerűségre tesz szert. Ez a forradalom 2014-ben is tovább folytatódik, főként hogy egyre több vezető autógyártó számol be a 3D nyomtatás területén elért eredményeikről.

A 3D nyomtatás érdekes fordulatokat hozhat az autóipar területén is

A Lockheed Martn és a HP csak néhány a technológiát alkalmazó vállalatok közül. Az utóbbi kielentette, hogy a nem túl távoli jövőben megkezdi a 3D nyomtatók gyártását. A Ford egyike a több ezer gyártó közül az autóipar, a repülőipar, a feldolgozóipar és az építőipar területén, amelyek sikeres eredményeket várnak a 3D nyomatástól a jövőben. Olvassa el a Ford 3D nyomtatással kapcsolatos technológiájáról szóló cikkünket.

Kiemelt Partnereink