Trend Sofőr nélküli jármű az Egyesült Királyságból

Sofőr nélküli jármű az Egyesült Királyságból

Panker Gergő | 2015.02.27 07:11

Sofőr nélküli jármű az Egyesült Királyságból

A coventry-i központú, fejlett gyártástechnológiákkal foglalkozó RDM-csoport egy újabb mérföldkövet tudhat maga mögött a személyszállítás forradalmasításában.

Hirdetés

Az RDM-csoport sofőr nélküli járművének prototípusa az első közterületen is használható önnálló közlekedésre alkalmas járműve lesz, miután megkezdődik a tesztüzem az angliai Milton Keynes-ben.

Az RDM elektromosan hajtott, két személy szállítására alkalmas járműve – fotó: Simon Stuart Miller (themanufacturer.com)

A Lutz Pathfinder útkereső jármű a brit nemzeti intelligens közlekedési eszközökért felelős Transport Systems Catapult egyik rendezvényén mutatkozott be.

Az elektromos jármű két személy szállítására képes, maximális sebessége 15 km/h és egy feltöltéssel közel 70 km megtételére képes.

A biztonságról és a jármű navigációjáról 19 különböző, az Oxfordi Egyetem Mobil Robotikai Csoportja (Mobile Robotics Group) által biztosított szenzor, kamera, lézer, radar és lidar gondoskodik.

Az első prototípus elkészítése csupán tíz hónapot vett igénybe. A jármű fejlesztése során nyolc mérnök működött közre az RDM-nél.

David Keene, az RDM-csoport vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat célja, hogy júniusra három járművel megkezdhessék a tesztüzemet. Hozzátette:

– Nagyon izgatottak vagyok, hogy részt vehetünk egy ilyen forradalmi projekt kibontakozásában, amelynek lehetősége lesz bebizonyítani, hogy a sofőr nélküli járművek biztonsággal és hatékonyan alkalmazhatók a járdán, illetve utakon történő közlekedésben.

A folyamat során számos kihívással találkoztunk, illetve minden alkalmazottunk munkájára szükség volt a projekt különböző szakaszaiban – tette hozzá David Keene.

Az RDM-csoport vezetője hangsúlyozta: – Vállalatunk erőssége az innováció határainak feszegetése, és reményeink szerint a Lutznak köszönhetően más sofőr nélküli járművekkel kapcsolatos munkákban is részt vehetünk, aminek köszönhetően új projektek és a korábbiaknál jelentősebb fejlődési lehetőségek várnak ránk – emelte ki David Keene.

A sofőr nélküli járműveket az RDM 43 fős fejlett mérnöki központjában építik az angliai Coventry-ben.

A futurisztikus külsőt a domináns tetővonal uralja, míg a kerekeket kitolták az alváz két végéhez. Az ajtók szinte a jármű egész oldalát felölelik.

A külső elemeket két színre bontották, a fő karosszéria fekete, az egyes elemeket pedig az ikonikus űrsiklót idézve fehérre festették.

David Keene elmondta: – Rengeteget fektettünk abba, hogy a Lutz sikere érdekében megbizonyosodjunk róla, hogy rendelkezünk a megfelelő szaktudással a tervezés, az elektronika, illetve a járműfejlesztés terén.

A projekt lehetővé teszi, hogy 10 millió font bevétellel zárjuk az idei évet, illetve további öt mérnöki munkának vághassunk neki.

Lutz Pathfinder

De ami még fontosabb, úgy gondoljuk, hogy sikerült elkészítenünk egy jó kiállású, izgalmas prototípust, amely képviseli a brit mérnöki munka csúcsát – hangsúlyozta az RDM vezérigazgatója.

A Transport Systems Catapult a Lutz Pathfinder program vezetésért felel, továbbá részt vesz a 20 millió font értékű UK Autodrive projektben is, amelyet 2014 őszén jelentettek be.

A UK Autodrive a kezdeti program sikereiből építkezik majd, és célja egy teljes városi bemutatóprojekt létrehozása, amely összesen 40 sofőr nélküli járművet foglal majd magába Coventry-ben és Milton Keynes-ben

Steve Yianni, a Transport Systems Catapult vezérigazgatója elmondta: – Az olyan technológiák mint a sofőr nélküli járművek, az okostelefonok alkalmazásai, illetve a közösségi média forradalmasítja a közlekedést: mindennek köszönhetően gyorsabban, könnyebben utazhatunk majd.

Az Egyesült Királyság az új technológiák előfutáraként a sofőr nélküli járművek és rendszerek vezető beszállítójává válhat – emelte ki Steve Yianni.

Via themanufacturer.com

Hirdetés

Kiemelt Partnereink