Gyártók Nagyobb teljesítmény és hatékonyság: 48 voltos technológia az Auditól

Nagyobb teljesítmény és hatékonyság: 48 voltos technológia az Auditól

Panker Gergő | 2014.09.10 06:02

Nagyobb teljesítmény és hatékonyság: 48 voltos technológia az Auditól

Az Audi 48 voltos technológiával váltja fel a jelenlegi 12 voltos elektromos rendszereit. A lépés egy újabb jelentős lépés az új, teljesítményt és hatékonyságot növelő autóipari technológiák integrálásában.

Hirdetés

– A stratégiánk részeként a teljes elektromos sávszélességet használjuk hajtási rendszereinkhez. Ebben központi szerepet játszik a jármű elektromos rendszerének átalakítása 48 voltra – mondta Ulrich Hackenberg, az Audi technikai fejlesztésekért felelős igazgatótanácsának tagja. – Mindez több energiát tesz elérhetővé számunkra, valamint új technológiák kifejlesztését teszi lehetővé, melyek segítségével autóink még sportosabbak, hatékonyabbak, valamint kényelmesebbek lehetnek – tette hozzá Ulrich Hackenberg.

Az 48 voltos technológiája az RS 5 TDI tanulmányautóban

Az Audi nemrég mutatta be 48 voltos elektromos rendszerét egy Audi A6 TDI és RS 5 TDI tanulmányautó segítségével. Mindkét járművet egy elektromosan hajtott kompresszorral láttak el, amely a motorterheléstől függetlenül dolgozik, ezáltal nagymértékben javítja a gyorsulási teljesítményt. A 48 voltos technológia továbbá ideális a dinamikus vezérlőrendszerek esetében is. A német prémiumkategóriás gyártó hamarosan több ezen a téren használt alkalmazással is előrukkol.

A jelenleg elérhető legmodernebb technológia már teljes mértékben kiaknázta a 12 voltos technológia lehetőségeit, különösen alacsony hőmérsékleti értékek esetén, ahol a különböző statikus terhelésű fogyasztók felhasználják a generátor által generátor teljes energiamennyiséget, amely elérheti akár a 3 kilowattot is. Az akkumulátor már nem képes kiszolgálni az új, dinamikus terhelésű fogyasztókat, mint például a nagyteljesítményű elektromos kompresszorokat.

A megoldást egy a 12 voltos rendszert kiegészítő másodlagos 48 voltos elektromos rendszer kínálja. A nagyobb feszültség miatt kisebb keresztmetszetű kábeleket jelent, melynek köszönhetően a kábelköteget könnyebbek és az energiaveszteség is kisebb.

A 48 voltos elektromos rendszer új tárolási technológiát használ, amely lényegesen több energiát képes tárolni, mint egy ólomakkumulátorral ellátott 12 voltos rendszer. Mindez jelentős része az Audi azon stratégiájának, amelyen belül villamosítja a hajtáslánc különböző állomásait. A gyártó fejlesztői már előálltak egy méretezhető platformmal, melynek egyik változata magába foglal egy elektromosan hajtott kompresszort.

Az energiát egy 48 voltos kompakt lítium-ion akkumulátor biztosítja, melyet egy DC/DC átalakító integrál a standard 12 voltos elektromos rendszerbe. A lítium-ion akkumulátor egy új, hatákonyságra optimalizált generátorral együtt dolgozik összhangban. A gyártó honlapján megjelent közlemény szerint a rendszerre akár a hibrid elnevezést is használhatnánk.

Az új koncepció igény szerint számtalan módon képes a motort elindítani, szabályozni és kikapcsolni. A nagyteljesítményű generátor 10 kilowatt teljesítményt képes visszanyerni, amely jóval magasabb, mint a 12 voltos technológiával elérhető értékek. A 48 voltos technológia alkalmazása akár kilométerenként 10 grammal csökkentheti a széndioxidkibocsátást, valamint 100 kilométerenként 0.4 literrel lejjebb szoríthatja a fogyasztást.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink