Gyártók Luxusautók és hibridek lephetik el a kínai utakat

Luxusautók és hibridek lephetik el a kínai utakat

Gégény István | 2015.04.29 06:53

Luxusautók és hibridek lephetik el a kínai utakat

Véget ért az Auto Shanghai, ahol nem egyszerűen új modelleket, sokkal inkább a közeli jövő vélhető trendjeit vonultatták fel a gyártók és beszállítók. A kínálatból szemezgettünk.

Hirdetés

Az autószalonok kapcsán általában már előzetesen közreadják a lényeget a kiállítók, így a helyszínen 1-2 fátyollebbentésen túl jobbára a szemlegeltetés játszhatja a főszerepet. Mi is megírtuk az idei kínai seregszemle beharonagozásaként, hogy főként a SUV-ok lesznek a középpontban, a szegmensben ráadásul a hazai gyártók szívesen eluralnák a terepet a külföldi márkák ellenében. Erről a járműtípusról most nem írunk, ahogy azt sem boncolgatnánk tovább, hogy Martin Winterkorn tényleg megfázás miatt hagyta-e ki a rendezvényt. Az a történetszál saját életét éli, itt, itt, itt és itt tájékozódhat, aki lemaradt a fejleményeket illetően.

Általános tendenciaként szembeötlő, hogy mennyi hibrid modellt tettek közszemlére a gyártók, aligha véletlenül. A légszennyezettség stratégiai szintű probléma Kínában, évek óta léteznek sztenderdek a szmog csökkentésére. Aki hódítani akar az ázsiai államban, jól teszi, ha alternatívát kínál erre az égető helyzetre.

A másik fő hívószó a luxus volt, ami ugyancsak nem lehet meglepő, hiszen ismert, hogy a kínai társadalomban egyre növekszik a tehetősebbek rétege. Ők pedig minél nagyobb, tágasabb, fényűzőbb, elegánsabb járművekre vágynak, a gyártók nem is tévesztik szem elől ezt az igényt.

Persze aligha beszélhetünk új irányzatokról, hiszen eddig is láthattunk számos példát mind a prémium kategória térnyerését, mind a részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek kínai megjelenését illetően. Mégis úgy tűnik, egyre nagyobb terepet követelnek maguknak főként a két tényezőt kombinálva felvonultató járművek.

A 400 ezer négyzetméteres standorgia valamennyi részletét nem tudjuk, nem is akarjuk visszatükrözni, így következzék egy szubjektív felsorolás a gigantikus felhozatalból.

1. Tökéletes anyósülés a Volvo konyhájából

A kínaivá avanzsált gyártó sajátos, „superbesített” XC90-est villantott a tengerparti megapoliszban. A harmadik sort eltávolítva szupertágas háromülésest faragtak a terepjáróból – a képek magukért beszélnek.


2. Önjáró kapszula Chevrolet módra

Kihagyhatatlan ziccer a sofőr nélküli trend hullámainak meglovagolása – a GM leánya egy túlglancolt vízióval iratkozott fel a listára. Szerintünk az FNR inkább csúnya, mint látványos, de mire az utakra kerülne, már senkit nem fog érdekelni az ilyen őskövületek véleménye.


3. Bukás vagy siker lesz-e a VW csatahajója?

A legnagyobb európai OEM házi botrányát többé-kevésbé a Passat modell USA-beli szereplése indukálta. Ennek mentén külön figyelmet érdemel a C Coupe GTE bemutatkozása Kínában. A világ átlagánál kisebb méretű ázsiaiak ugyanis nagyra vágynak, ezt igazolja a már említett SUV-láz is. A tortából pedig mindenki szeretne nagyot harapni: a prémium limuzinok mezőnyében a németek nyilván ezzel a modellel próbálnak sikereket elérni.


4. Kínai hibrid Audi a kínaiaknak

A Volkswagen iménti modelljéhez hasonlóan plug-in hibrid hajtásláncot kapott az A6 L e-tron is, amelyet helyben fognak gyártani (az A6 hosszított változata már ott készül). Igen, L, vagyis long, urizálás a középpontban, ez is kedvelt limuzin lehet majd a világ legnagyobb autópiacán. Meglátjuk, mit mutatnak az eladási számok.


5. Félezer ló ereje a francia oroszlántól

Hibridből sosem elég: a Peugeot 308 R 500 lóerős vadat küldött porondra, egy klasszikus tömegszedán külcsínét kombinálva a vegyes hajtáslánc vonzó tulajdonságaival és az erőgépek belbecsével. Inkább csínyként értelmezhető a debütálás, ám meglehetősen izgalmas koktélt sikerült összehozni.


6. A Toyota hibrid Kínával álmodik

Kína viszont egyelőre nem él a hibrid Toyoták előnyével: noha tavaly 1 milliónál is több autót adott el a japán márka az országban, az elmúlt 10 évben mindössze 90 ezer vegyes hajtásláncú modellt tudtak értékesíteni. Hogy a helyzet megváltozzon, Sanghajban bemutatták a helyi piacra szánt Corolla Hybrid és Levin HEV modelleket. A Kínában készülő autók gyártása vegyesvállalati háttérrel valósul meg.

Hibrid Corolla


7. Limuzinból sosem elég?

A kínai vásárlók körében egyáltalán nem ismeretlen Ford Taurus még hosszabb és még több luxussal felvértezett változata sem hiányzott a kiállítótérből, amely az Audi és a Volkswagen modelljének irányvonalát követi. A kényelmi funkciók hátul koncentrálódnak: a protokoll szerinti legfontosabb ülések elektromosan dönthetőek, van bennük deréktámasz, masszázs, a lábtérre sem lehet panasz. A középső kartámaszról vezérelhető a klíma, az audio rendszer, a panoráma napfénytető sem elsősorban a sofőrt kényezteti.

Kiemelt Partnereink