Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jön a sofőr nélküli Kamaz
Ha eddig nem tudtuk, mi hiányzik még a jövő járműiparának egéről, nem kell tovább keresni a választ. Félreállhat a Google, a Tesla, az Apple és társaik.
Eddig szinte csak a legnagyobb gyártók és techcégek engedhették meg maguknak, hogy magát vezetni képes jármű kifejlesztésébe kezdjenek. Bár a Kamaz az utóbbi években rengeteget fejlődött technológiai téren, kissé váratlan az oroszoktól, hogy ők is rááltak a trendi vágányra. Az első prototípusok összeszerelése már májusban megtörtént, a megfelelő berendezésekkel felszerelt teherautók egy hónappal később meg is kezdték a tesztet - tudta meg a kamionhirek.hu.
Az oroszok mindig szerettek nagyban gondolkodni |
A széria 5530-as modelleket radarokkal, fényszenzorokkal és aktív optikai szenzorokkal szerelték fel, a felspécizett teherautók elméletileg GPS alapján is képesek tájékozódni. A próbajárművekbe távirányító modult is szereltek, így akár joystickkal is irányíthatóak, mint gyermekkorunk játékautói.
Egyelőre két kocsit tesztelnek az oroszok, az egyik az autonóm közlekedésre van kihegyezve, a másikkal a sofőr nélküli konvojban haladást szimulálják. Tíz különböző vezetési programot dolgoztak ki a Kamaz mérnökei, például azt is megkísérlik, hogy a teherautó csupán a videokamera és a GPS jel segítségével, a szenzorok kikapcsolásával képes-e az önálló haladásra és a nyomvonal tartására.
A Kamaz szerint akár 2 éven belül sorozatgyártásra is alkalmas lehet a technológia, bár ahhoz, hogy az utakra kerülhessenek az ilyen teherautók, sok minden másnak is történnie kell még. A szakértők inkább 2025-2027-re várják az önvezető haszonjárművek elterjedését.