Trend Hidrogén generátorok hajthatják az új hibrideket

Hidrogén generátorok hajthatják az új hibrideket

Panker Gergő | 2014.10.30 09:28

Hidrogén generátorok hajthatják az új hibrideket

A hidrogén nem csupán az üzemanyagcellás rendszerekben gondoskodhat a járművek hajtásáról: a hidrogén-hibrid hajtáslánc egy újfajta megoldást kínál a hibrid rendszerek területén.

Hirdetés

A Green Planet Group Inc. nemrég megkezdte az AAQUIS leányvállalata által kifejlesztett hidrogéngenerátor gyártását. Az AAQIS az Automotive Air Quality Improvement Systems, azaz az autóipari légjavító rendszerek rövidítése.

Az AAQIS elmondása szerint a technológia a víz a jármű motorjában hidrogénre és oxigénre történő felbontása során keletkező többletenergiát használja fel. Az így keletkező gázt visszavezetik a motorba, ami nagyobb hatótávot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez. A Green Planet Engineering Group benzin és dízel autók esetében a hatékonyság 11 százalékos, illetve a károsanyag-kibocsátás 77 százalékos csökkenését várja a technológiától – írja a hybridcars.com.

Illusztráció: hybridcars.com

Szeptember végén az AAQIS fékpadon tesztelte a hidrogén generátoros rendszerét az Arizona állambeli Phoenixben található Klein Engines-nél. Az AAQIS elmondta, hogy a generátor által kibocsátott (HHO, két részben hidrogén, egy részben oxigén) gázt egy V8-as Chevrolet Small Block motor légbeömlőjébe vezették. A teszt során megvizsgálták a motor és a generátor teljesítményét és az SF-902 típusú fékpadon elvégzett tesztek eredményeit pedig egy Windyn nevű szoftver segítségével elemezték. A Robert King által vezetett King Dyno az adatokat táblázatok és grafikonok segítségével rendszerezte. A teszt során számos hőmérsékleti, áramlási, illetve nyomásértéket megvizsgáltak, amelyeket összehasonlítottak a különböző teljesítményi, fogyasztási, illetve kibocsátási adatokkal.

– A Robert King által gyűjtött adatok az egész csapatot lenyűgözték. 40 százalékos javulást figyeltünk meg a fogyasztásban, a károsanyag-kibocsátást pedig szinte nullára csökkentettük – hangsúlyozta Ed Lonergan, a Green Planet Group vezérigazgatója. – Tudtuk, hogy jó teljesítményre számíthatunk az új hidrogén gáz generátortól, ám a teszteredények minden várakozásunkat felülmúlták. A mérnökeink szinte kibújtak a bőrükből – tette hozzá Lonergan.

A 40 százalékos csökkenés azt jeleneti, hogy a V8-as erőforrás a hidrogéngenerátornak köszönhetően ugyanannyit fogyasztott, mint egy kisméretű négyhengeres motor, miközben a leadott teljesítmény nem csökkent. A Green Planet Group mérnöki csapata elmondta, hogy a hónap végén tovább folytatják az AAQIS által kifejlesztett hidrogéngenerátor tesztelését egy 6,5 literes Chevrolet V8 turbódízel erőforrásban.

– A tesztelt motorok teljesítménye szintén nagy jelentőséggel bír – tájékoztatott Tom Klein, a Klein Engines tulajdonosa – A Klein Engines-nél a siker kulcsa a teljesítményben rejlik. Az AAQIS generátorral ellátott motor teljesítménye teljes mértékben megegyezett a tisztán benzinnel hajtott erőforráséval, semmilyen csökkenést nem észleltünk. Sőt, azzal, hogy a HHO gázt engedtünk az égéstérben, szinte az összes szénhidrogént sikerült elégetnünk. Az AAQIS generátora valóban lenyűgöző; 40 százalékos fogyasztáscsökkenés változatlan teljesítmény mellett. Ezzel magasra tették a lécet – tette hozzá Tom Klein.

A dízel tesztektől hasonlóan jó eredményt várnak:

– Alig várjuk, hogy lássuk a dízelmotoros tesztek eredményeit. A hidrogéngenerátort úgy terveztük meg, hogy benzines és dízel erőforrásokkal is működjön. Arra számítunk, hogy a dízelmotor esetében a benzineséhez hasonló vagy még jobb eredmények szülessenek. Emellett már megkezdtük a sorozatgyártásba szánt berendezés prototípusának összeszerelését. Úgy gondoljuk, hogy rendkívül fontos mérföldkő előtt állunk. A generátorok értékesítését várhatóan 2015 elején kezdjük meg – ismertette Lonergan a vállalat terveit.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink