Trend Ha szabadalom, akkor hibrid hajtás

Ha szabadalom, akkor hibrid hajtás

autopro.hu | 2015.08.31 10:19

Ha szabadalom, akkor hibrid hajtás

Korábban komótosan nyúltak a témához, de mára az autógyártók fejlesztési részlegei nagyobb sebességre kapcsoltak ezen a területen. A legtöbb szabadalmat a Toyota jelenti be.

Hirdetés

Az autók meghajtásával kapcsolatos szabadalmak 85 százaléka az alternatív rendszerekhez tartozott tavaly – írta az Industriemagazin.at osztrák honlap. Ilyen például elektromos, vagy a hagyományos dízel és benzinmotorokat az elektromossal kombináló hibrid hajtás. A hagyományos, belső égésű motorokkal kapcsolatos szabadalmak száma stagnál – mutatta ki az Autóipari Menedzsmentközpont (CAM) és a német Bergisch Gladbach-i Főiskola tanulmánya.

A tanulmányt készítését vezető Stefan Bratzel szerint a trend satufékszerű a hagyományos autóknál. A hibridek állnak a szabadalmak középpontjában, különösen azok, amelyeknél egy dízelmotorral hosszú utat lehet megtenni és a rövidebb távokra az újratölthető akkumulátor használható. A 13 ezer 300 védett találmányból 6 ezer a hibridekhez kapcsolódik. 4 ezer a tisztán e-mobilitáshoz köthető. A hidrogént energiává alakító üzemanyagcellás fejlesztése is megelőzi a hagyományos autókét. Ez a kép jellemzi az egész autóipart, a jövőben valószínűleg még lendületesebben kutatják majd a hibrideket.

A szabadalmak területén továbbra is a Toyota az uralkodó. Az innovációk 26 százaléka a japán márka teljesítménye, azaz minden negyedik a tavaly a világszerte eladott autók számában a Volkswagen-csoportot és a General Motorst (GM) megelőző márkáé. Igaz az idei első félévben világszinten éppen lecsúsztak az élről a japánok az értékesítésben. A szabadalmak területén 35 százalékos növekedésével a Volkswagen már előrelépett a negyedik helyre a ranglistán, ötödik helyre szorítva a Hyundait. Ebben a versenyben a Honda és a GM van a Toyota mögött a képzeletbeli dobogón. A Daimler (8. hely) és a BMW (10. hely) is növelték szabadalmaik számát tavaly 2013-hoz képest. A legnagyobb csökkenés a GM-nél és a francia PSA-csoportnál (9. hely) volt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink