Trend Fuvarszervező startupokra vadásznak az autógyártók

Fuvarszervező startupokra vadásznak az autógyártók

autopro.hu/B.B. | 2016.05.28 09:17

Fuvarszervező startupokra vadásznak az autógyártók

Egymást erősítik az autóipari szereplők: a Toyota az Uberrel, a VW a Gett-tel, a GM a Lyfttel kötött megállapodást. Aki kimarad, lemaradhat.

Hirdetés

Már-már közhely, hogy az online szolgáltatások átalakítják az autóipart, ennek megfelelően az autógyártók folyamatosan keresik a kapcsolatot a napról napra egyre népszerűbb, különböző fuvarmegosztó alkalmazásokat fejlesztő szolgáltatókkal.

A Toyota az Uberrel működik együtt: közösen fejlesztik a sofőrök által használt alkalmazást, ezen felül az Uber fuvarosai (valószínűleg kedvezményesen) lízingelhetik vagy vásárolhatják meg a japánok autóit. A Bloomberg szerint nincs szó arról, hogy a Toyota az Uber irányításának részleges, vagy teljes átvételét tervezné, csupán a fogyasztók utazási szokásairól szeretne többletinformációhoz jutni.

A Volkswagen eközben az Uber-konkurensnek szánt Gett vállalatba fektetett 267 millió eurót, írja az Automobilwoche. A Gett több mint 60 városban van jelen, Manhattanben például átalány-díj alapján végez személyszállítást. A VW szintén a mobilitási szolgáltatásokról szeretne többet megtudni, sőt, a vállalat azt sem zárta ki, hogy a Gett-tel együttműködve vezető nélküli autókra alapozott személyszállítási modellt dolgozzanak ki. A törekvést Matthias Müller is mérföldkőnek nevezte.

A VW-konszernhez tartozó Audi 28 millió dollárt szánt a Silvercar nevű vállalattal való közös munkára. Az autóbérléssel foglalkozó cég kizárólag ezüstszínű Audikat kínál a repülőterek és a városközpontok közti közlekedésre.

A hosszú távú cél általában a személyszállítás sofőrök nélküli megoldása

A GM és a Lyft január óta tart össze, akkor az autógyártó 460 millió dollárt fektetett az Uber amerikai megfelelőjébe, ami az eddigi legnagyobb összegű együttműködés hagyományos autógyártó és mobilitási startup között. A kooperáció célja nem kisebb, mint hogy az egyéni, városi utazási igényeket önvezető Lyft-flottákkal elégítsék ki. John Zimmer, a Lyft egyik alapítója szerint erre akár tíz éven belül sor kerülhet.

Az Automobilwoche szerint a nagyobb autógyártók között szinte kisebbségben vannak azok, amelyek (hivatalosan) nem rendelkeznek hasonló kapcsolattal, ez pedig az összedolgozó duók számának növekedésével egyre nagyobb nyomást gyakorolhat a később indulókra. Fejlesztések persze vannak, a BMW dolgozói saját, egyelőre csak Seattle-ben elérhető DriveNow és ReachNow alkalmazásukat csiszolgatják, a Daimler pedig a Car2Go, a MyTaxi és egyéb, hasonló szolgáltatókkal való kapcsolatot egyszerűbbé tévő applikációra fókuszál. A Ford a bajorokhoz hasonlóan szintén saját fejlesztésű okostelefonos programon munkálkodik.

A járműipar felé mutató együttműködések felsorolásából hiba lenne kihagyni a Fiat-Chrysler és a Google egész friss, önvezetésre koncentráló társulását, illetve az Apple és a kínai fuvarszervező Didi által nemrég kötött egymilliárd dolláros üzletet.

Kiemelt Partnereink