Trend Felforgathatja a járműipar világát az Apple

Felforgathatja a járműipar világát az Apple

autopro.hu | 2015.02.25 10:14

Felforgathatja a járműipar világát az Apple

Mennyi idő kell egy autó megalkotásához, a nullponttól a gyártásig? 5-10 év? Egészen biztos? Kezdhetünk megismerkedni a „bevásárlós” jelenséggel.

Hirdetés

Elektromos autó, önvezérlő autó, kapcsolatban lévő autó, okos város – ezek most a legforróbb járműipari trendek, minden gyártó és beszállító titkos konyhájában lelkesen főzik, finomítgatják a recepteket. Hogy nem csupán a klasszikus járműipari vállalatok küzdenek egymással a fronton, azt jól érzékelteti a Google csapata és Elon Musk belépése a játékmezőre. Az új szereplők új színt hoztak a folyamatba, ám eleddig megmaradt a klasszikus koncepció: mindenki ötletel valamin, nekiáll, kidolgozza, prototípust gyárt, tesztel, továbbfejleszt, és igyekszik reális, ám mielőbbi céldátumot kitűzve valami nagyot gurítani.

Új márka a láthatáron?

Ebbe a „fejlesztési zajba” a maga módján némi árnyalatot csempészett a Ford, amikor az év elején, a CES főelőadása során Mark Fields CEO bejelentette, hogy ők nem kívánnak feltétlenül elsők lenni az önjáró autó piacra dobásával, inkább addig fejlesztenek, amíg a Ford-féle jövőmobilt ki nem dolgozzák teljesen. A többiek vállt vetve a 2020-as célvonalat lebegtetik megnyilatkozásaikban saját maguk és egymás előtt. És aztán beköszönt a járműiparba az Apple...

A világ legértékesebb cége egyre több témát szolgáltat az iparág szereplői számára. Titkos kaliforniai laborról szólnak a hírek, amelyek alapján az iPhone, iPad és egyéb i-csodák után az iCar kerülhetett sorra a nagy dobások ösvényén. Ne feledjük, az almások előtt is gyártottak már mások is elektronikai eszközöket, számítógépet, szórakoztató kütyüket, valamiért mégis az Apple diktálja a tempót a vetélytársaknak. Ehhez nagyon értenek, és semmi nem indokolja, hogy ne alkalmaznák a módszereiket a járműiparban is.

Eddig mintegy 200 fős autós csapatot hoztak össze, amelyben nagy márkák szakemberei adják bele a tudásukat a közösbe – nemrég a Mercedes szakemberének átcsábításával kapcsolatban közöltünk cikket.

Így néz ki az Apple "Titan" nevű elektromos autóterve - vagy nem

Magáról a „Titan” fedőnevű elektromos autó fejlesztéséről nyilván kevés információ szivárgott ki eddig, azt viszont nem titkolja az Apple, hogy az a bizonyos céldátum az önvezérlő autó piaca dobását illetően náluk biztosan 2020 előttre esik. Ehhez nem kell mást tenniük, mint félkész, ígéretes projektekből és további kiváló szakemberekből bevásárolniuk, majd az egészet megfelelően összegyúrniuk – a pénz pedig aligha lehet akadály. A vállalat a tavalyi utolsó negyedévben 18 milliárd dolláros profitot realizált, úgy egyébként 178 milliárd dolláros tőkéjük áll befektetésre készen.

Elon Musk nem titkolja, hogy az ő munkatársait is körbeudvarolta az Apple, 60 százalékos fizetésemelést és 250 ezer dolláros átigazolási bónuszt meglebegtetve. Korábban olyasmi is felmerült, hogy esetleg az egész Teslát felvásárolja az Apple. Az iCar fejlesztői ráfeküdtek az akkumulátortechnológiára is, olyannyira, hogy az A123 techcéggel sikerült is ezen a téren peres ügybe keveredniük. Annyi bizonyosnak tűnik, hogy akkumulátortípusok széles skáláját illetően zajlanak fejlesztések azon a titkos bázison, és nyilvánvalóan életképes megoldások jelentik majd a kimenetet.

Félniük kell-e az autógyártóknak az Apple fejlesztéseitől? (a Bloomberg Business angol nyelvű videója)

Az Apple tehát elsöprő lendülettel tör előre, nagyon nyomja a gázpedált, tevékenysége pedig új stratégiára készteti a klasszikus járműipari vállalatokat. Talán ennek is köszönhető, hogy a Bosch vélhetően a küzdelem és vita helyett az együttműködést látja az előre menekülő útnak az új érában, noha erre vonatkozóan beszédesen kitérő választ adott a vezető beszállító első embere a közelmúltban.

Ki tudja, milyen világot hoznak magukkal a harapott alma logójával ellátott négykerekűek...?

Hirdetés

Kiemelt Partnereink