Trend Ezzel a sebességgel nehezen áll Németország az Ipar 4.0 élére

Ezzel a sebességgel nehezen áll Németország az Ipar 4.0 élére

MTI | 2016.04.05 08:53

Ezzel a sebességgel nehezen áll Németország az Ipar 4.0 élére

Lassan váltanak új technológiára a német vállalatok: bár nagy szükség volna a digitalizálás szintjének emelésére, az éllovas nagyobb cégeket nehezen követik a kisebbek.

Miközben a legnagyobb német vállalatok, mint például a Siemens vagy a német autógyártók technológiai szintjüket tekintve a világ élvonalában járnak, a kisebb, maximum 500 főt foglalkoztató vállalatok legtöbbször pénzszűkére vagy IT-részleg hiányára hivatkozva ellenállnak a "negyedik ipari forradalomnak". A német vállatok a technológiai átállás akadályaként nevezték meg a még nem teljesen kifejlett szabványosítást és adatvédelmet is.

A kívántnál lassabb folyamatra már Sigmar Gabriel gazdasági miniszter is igyekezett serkentően hatni: egy iparági gyűlésen kifejtette, hogy új hozzáadott értéket jelentő platformok préselődnek a termék és a fogyasztó közé, amivel minden vállalatnak lépést kell tartania.

Sokat nyerhet, aki az elsők között lép

A szakértők azért is óva intik az ipart a lemaradástól, mert a nagy szoftvercégek így a gyártók versenytársaivá válhatnak a gépeket "okossá tevő" technológia alkalmazásával és ellenőrzésével, miközben a gyártó cégek egyszerű hardver beszállítókká válhatnak.

A németországi vállalatok többsége konzervatív, a McKinsey tanácsadó cég felmérése szerint 10-ből legalább 4 német vállalat egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben valósított meg digitalizációs stratégiát.

Külső gyengeségek, belső erősségek

A technológiai újítás, és az ezen keresztüli versenyképesség-növelés azért is fontos lenne, mivel a német gazdaságnak a strukturális gyengeségekkel rendelkező fejlődő piacokkal való kapcsolatai miatt jelentős kockázatokkal kell számolnia. Bár a belső fogyasztás az utóbbi években a gazdaság egyik motorja lett, a Coface értékelése szerint a járműiparban, a gépgyártásban, valamint az elektronikai berendezések gyártóinál továbbra is komoly kockázat áll fenn.

Kiemelt Partnereink