Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Opel is beszáll az olcsó e-autók versenyébe
2024.04.29 16:16Különleges együttműködést jelentett be a Nio és a Lotus
2024.04.29 15:222035 után is gyártana hagyományos autókat a Škoda
2024.04.29 13:23Nincs elég e-autós töltő az EU céljaihoz
2024.04.29 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezzel a sebességgel nehezen áll Németország az Ipar 4.0 élére
Lassan váltanak új technológiára a német vállalatok: bár nagy szükség volna a digitalizálás szintjének emelésére, az éllovas nagyobb cégeket nehezen követik a kisebbek.
Miközben a legnagyobb német vállalatok, mint például a Siemens vagy a német autógyártók technológiai szintjüket tekintve a világ élvonalában járnak, a kisebb, maximum 500 főt foglalkoztató vállalatok legtöbbször pénzszűkére vagy IT-részleg hiányára hivatkozva ellenállnak a "negyedik ipari forradalomnak". A német vállatok a technológiai átállás akadályaként nevezték meg a még nem teljesen kifejlett szabványosítást és adatvédelmet is.
A kívántnál lassabb folyamatra már Sigmar Gabriel gazdasági miniszter is igyekezett serkentően hatni: egy iparági gyűlésen kifejtette, hogy új hozzáadott értéket jelentő platformok préselődnek a termék és a fogyasztó közé, amivel minden vállalatnak lépést kell tartania.
Sokat nyerhet, aki az elsők között lép |
A szakértők azért is óva intik az ipart a lemaradástól, mert a nagy szoftvercégek így a gyártók versenytársaivá válhatnak a gépeket "okossá tevő" technológia alkalmazásával és ellenőrzésével, miközben a gyártó cégek egyszerű hardver beszállítókká válhatnak.
A németországi vállalatok többsége konzervatív, a McKinsey tanácsadó cég felmérése szerint 10-ből legalább 4 német vállalat egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben valósított meg digitalizációs stratégiát.
Külső gyengeségek, belső erősségek A technológiai újítás, és az ezen keresztüli versenyképesség-növelés azért is fontos lenne, mivel a német gazdaságnak a strukturális gyengeségekkel rendelkező fejlődő piacokkal való kapcsolatai miatt jelentős kockázatokkal kell számolnia. Bár a belső fogyasztás az utóbbi években a gazdaság egyik motorja lett, a Coface értékelése szerint a járműiparban, a gépgyártásban, valamint az elektronikai berendezések gyártóinál továbbra is komoly kockázat áll fenn. |