Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Bosch: 2030-ra tízből hét új autó elektromos lesz
2024.04.18 12:07Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos lopakodót épített az Airbus
A zajtalan kétszemélyes repülőt nem harci célokra szánják, a nulla emissziós légi közlekedés demonstrálása a cél.
Egy párizsi légi bemutatón prezentálta a francia gyártó az új, egyrelő tanulmánynak számító repülőgépet. Már az E-Fan 2.0 elnevezés is utal a kicsiny méretre és az ebből fakadó korlátozott kapacitásra, ám a hangsúly még nem a kereskedelmi célú felhasználáson, hanem a technológia létjogosultságának bizonyításán van - írja az sg.hu.
A kétüléses gép egyelőre leginkább a zéró károsanyag-kibocsátást és a csaknem zajtalan repülést szemlélteti. A prototípus szárnyfesztávolsága 9,48 méter, a szárnyakban pedig 120 lítium-ion polimer (LiPo) akkumulátor kapott helyett, amelyek a két 30 kilowattos hajtómű étvágyát elégítik ki - ez utóbbiak legfeljebb 218 km/h-s sebességet biztosítanak a levegőben.
Komoly hátrány a repülési idő rövidsége, mivel az üresen mintegy féltonnás gép alig egy órán át tud a levegőben tartózkodni, hosszabb utazásról egyelőre szó sem lehet. Az Airbus viszont már dolgozik a négyüléses E-Fan 4.0 kialakításán, amely legkésőbb 2019-re állna készen, míg a nagyobb utódok esetleges megjelenése kapcsán egyelőre nagyon óvatosan fogalmaznak: a 100 üléssel ellátott utasszállító 2050 táján jelenhet meg.