Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A norvégok beijedtek, túl sokan vesznek villanyautót
A norvég kormány hatalmas kedvezményekkel támogatja a lakosság és a vállalkozások villanyautó-vásárlását. Most megfontolják a további támogatásokat, mert úgy vélik, túltolták.
Norvégiában ezen a héten átadták az ötvenezredik elektromos hajtású autót, három évvel korábban, mint ahogy a kormányzat számolt. Ez a norvég jóléti államnak azért üröm az örömben, mert egyre nagyobb bevételi források (adók, parkolódíjak, buszsávhasználat, ingyenes töltőhálózat) esnek ki a költségvetésből a közlekedés kizöldítésével.
Töltőn a Nissan Leafek |
Idén már minden ötödik norvég autót villanymotor hajt, az 5,1 milliós norvég lakosság a teljes tavalyi elektromosautó-eladások harmadát teljesítette.
A kormány bejelentette, hogy felülvizsgálják a villanyautók támogatási rendszerét és feltételét, az eredményeket és az ehhez kapcsolódó döntéseket májusban hozzák meg.
A jelenlegi kedvezmények rendszere 2012 óta van életben. Tavaly sok kritikát kapott, miután jelentősen nőtt a Tesla Model S luxusautó iránti vásárlási kedv, miközben az államnak 380-510 millió dolláros bevételkieséssel kellett megbarátkoznia. A Tesla S szedán alapára 70 ezer dollár körüli, extrákkal 100 ezer dollár. Minden száz új autóból 3 Tesla volt tavaly. Ugyancsak nőtt a kereslet az elektromos Golf és a Nissan Leaf iránt.
Túl jól megy a Teslának, ami nem jó a norvég államnak |
A norvég villanyautós szövetség felhívta a kormány figyelmét, hogy a teljes autóállománynak csupán két százaléka elektromos, és kérte az állami szereplőket, hogy ne akadályozzák meg a zöld autózás további terjedését.
Norvégia elektromos szükségleteinek közel száz százalékát megújuló vízenergiából nyeri, így az elektromos autók töltése az üvegházhatásért felelős emisszió nettó csökkentését jelenti. A szövetség emlékeztette a kormányzatot azon korábbi elkötelezettségére, hogy 2030-ra legalább negyven százalékkal csökkentse az 1990-es emissziós szintet.