Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
26 tonnás elektromos kamion érkezik a Daimlertől
A kisebb, 7,5 tonnás, villanymotoros haszongépjármű hamarosan megvásárolható lesz, több tíz tonnás társára még egy kicsit várni kell.
Talán nincs olyan gyártó, amelyik a Daimlernél következetesebben és kitartóbban fejleszti az elektromos haszongépjárműveket. A következő évtizeddel komoly mérföldkőhöz érkezhet a teherautók piaca, hiszen a nehéz haszongépjárművek között is kezdetét veheti az elektromos hajtás elterjedése.
A gyártó haszongépjármű divíziójának első embere, Wolfgang Bernhard közlése szerint mind az akkumulátorok, mind a piac megérett arra, hogy a 26 tonnás, 200 kilométeres hatótávú Mercedes Urban eTruck közúti tesztelése megkezdődjön. A jármű feladata egyelőre áruterítés, szupermarketek ellátása lesz. Alapesetben a gép 212 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kap, ám igény szerint kisebb energiatároló is kérhető lesz majd – ez esetben természetesen a vételár is barátságosabbá válik. A telepek töltése 2-3 órát vesz majd igénybe.
26 tonna, 3 tengely - áruterítés lesz a feladat |
Wolfgang Bernhard nem kívánt nyilatkozni a fejlesztések anyagi oldaláról, mint elmondta ebből a szempontból még nem tartanak ott, ahol szeretnének, ugyanakkor jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos haszongépjárművek iránt. Komolyabb előrelépést az akkumulátorok árának csökkenése hozhat.
A 26 tonnás gép érkezéséig a piaci igényeket a Daimler a 7,5 tonnás Mitsubishi Fuso eCanter segítségével elégítheti ki.
A 7,5 tonnás hangtalan teherkocsi hamarosan megjelenik a kereskedésekben |
Az elektromos autók után a verseny egyre kiélezettebbé válhat a környezetbarát meghajtású teherkocsik esetében is. Az Automobilwoche szerint a Renault 16 tonnás gépet fejleszt, a VW-konszernből az MAN sem maradna ki a versenyből. A tengerentúlról a Tesla szállna ringbe – igaz, az e-teherautók és -buszok gyártása ott még csak inkább gondolat.