Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Majdnem varázslat: kerék, nyom nélkül
A nyughatatlan mérnöki lelemény csodákra képes - a "nyomtalan" abroncs erre az újabb bizonyíték.
Bár egyre többen tudják, hogy a Continental név mögött jóval több rejlik, mint gumiabroncs-gyártás, ebben a bejegyzésünkben mégis egy új gumiabroncs fejlesztésünkről írunk.
Biztosan jártak már a blog olvasói olyan gyárban, üzemben, ahol targoncák, kisgépek dolgoznak, a padlón jól látható, és nehezen eltüntethető nyomokat hagyva maguk után. Sokan elkönyvelték, hogy ez amolyan járulékos szépséghiba, és együtt kell élni vele, azonban a Conti mérnökei e téren sem tűrték a megalkuvást.
A Gumiabroncsok és a ContiTech divízió fejlesztői összedugták a fejüket, és kifejlesztették az SC20 Clean nevet viselő abroncsokat, amelyek nem hagynak nyomot maguk után. Hogyan lehetséges ez? A trükk nyitja a kovasav, a mérnökeink ugyanis ezzel a világos szilíciumvegyülettel helyettesítették a kormot, amelyet a fekete abroncsokban szoktak felhasználni.
A fotó az Arla Foods németországi tejüzemében készült, ahol naponta 3 millió liter tejet dolgoznak fel |
A világos keverék gyártása különleges előkészületeket igényel. A keverőt, a hengerműveket, és a hűtőberendezést előzetesen mintegy nyolc órán át tisztítják speciális tisztítószerekkel, így biztosítható, hogy az abroncshoz szánt keverék ne tartalmazzon szennyeződéseket.
Jellemzően olyan gyárak rendelik ezeket a "nyomtalan" abroncsokat, ahol a tisztaságra különösen nagy gondot kell fordítani, mint például élelmiszer, vagy elektronika gyártásában, a napenergia-iparban, illetve a légi közlekedésben.