Autopro Blog Hogyan tartsunk kordában mérnökként egy sportos autót?

Hogyan tartsunk kordában mérnökként egy sportos autót?

ContiBlogger | 2016.07.12 08:36

Hogyan tartsunk kordában mérnökként egy sportos autót?

Hamarosan a hazai utakon is találkozhatunk az Alfa Romeo legújabb modelljével, Giuliával. A különleges látványvilágú „jelenség“ a Conti munkatársainak különösen kedves.

Hirdetés

Veszprémi mérnökeink oroszlánrészt vállaltak az autó elektronikus fékrendszerének kifejlesztésében, amely a Giulia kordában tartásáért felel. A világ jelenleg egyik legfejlettebb sorozatgyártásban gyártott fékrendszer vezérlőegysége ráadásul hazánkban, a Continental fővárosi üzemében készül.

Az MK C1 különlegessége, hogy dinamikusabb, könnyebb és kisebb méretű, mint a hagyományos fékrendszerek, ráadásul a sofőr a pedál nyomására mindig ugyanazt a hatást érzékeli. Hogyan lehetséges mindez? Az Autopro olvasóival örömmel megosztjuk a titkot: az MK C1 rendszerben a fékerősítőt és a vezérlőt (ABS és ESC) mind egy kompakt, súly-hatékony modulba építettük be. Az egész egység 3-4 kilogrammal kevesebbet nyom, mint egy hagyományos fékrendszer, az összehasonlítás alapjául vett rendszertől függően.

Az elektro-hidraulikus MK C1 sokkal gyorsabban képes a féknyomást előállítani, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek, így megfelel az új fejlett vezetői asszisztenciák által támasztott fokozott nyomásdinamikai követelményeknek, a balesetek megelőzése és a gyalogosok védelme érdekében. Ezenkívül a fejlesztés a rekuperatív fékrendszerek követelményeinek is megfelel, minden további módosítás nélkül.

Így tehát amellett, hogy jelentősen hozzájárulunk a biztonságos és dinamikus vezetéshez, az energiatakarékosságban is élen járunk.

Kiemelt Partnereink