Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nézzünk be a miskolci FS csapat karosszériája alá!
Látszólag nem sokat változott a Miskolci Egyetem versenyautóépítő brigádjának a járműve, a karosszéria alatt azonban annál jelentősebb változások zajlottak. Lássuk, min dolgozott az elmúlt időszakban a csapat! Dobos Zoltán, a team egyik tagja számolt be a részletekről.
– Milyen versenyeken indultok idén? Hogy néz ki a versenynaptár?
– A 2016-os szezonban két hazai versenyen indulunk, illetve ősszel Észtországban fogunk még rajthoz állni. A magyarországi futamokat egy hónap különbséggel rendezik meg ugyanott, így nagyon hasonló körülményekre számítunk, míg az észt verseny teljesen ismeretlen pálya lesz számunkra.
– Mi változott tavaly óta a járművön?
– A járművünkön első ránézésre úgy tűnhet, hogy nem sok újdonság van, ám az ördög a részletekben rejlik: új motorvezérlés, telemetria és elektro-pneumatikus kormányváltó is szerepel a repertoárban. Utóbbinak köszönhetően másodperceket javulhatunk, mivel a kormányra szerelt pillangófülekkel lehet váltani és nem kell a kormányról egy pillanatra sem levennie a pilótának a kezét. Mindezek mellett súlyt is sikerült csökkentenünk, illetve számos olyan apróságot fejlesztettünk, amiket a nyilvánosság a versenyeinken ismerhet majd meg.
– Milyen technikai paraméterei vannak a járműnek?
– A versenyautónk teljes egészében a Formula Student szabályzata szerint épült. Az erőforrás egy négyhengeres, 600 köbcentis versenymotor blokk, amit egy 20mm átmérőjű szűkítővel fojtunk le, hogy a szabályoknak eleget tegyünk. A teljesítményünk 80-90 lóerő között van, ami mellé tavaly 235 kilogrammos tömeg társult, amit idénre mérsékeltünk.
– Mi volt a legnagyobb technikai bravúr, amire büszkék vagytok?
– Az elektro-pneumatikus váltót mondanám, mivel ennek köszönhetően több dinamikus versenyszámban hatalmasat tudunk előrelépni. Továbbá az új motorvezérlésnek köszönhetően még jobban ki tudjuk aknázni a blokkban rejlő potenciált. Mindezeken felül idén is minden karbon elemet a csapat tagjai készítenek saját kezűleg.
– Mivel foglalkoztok jelenleg?
– Jelenleg a versenyek ügyeit intézzük, illetve véglegesítjük a versenyautót és a dokumentációkat.
– Milyen cégek állnak a csapat mögött támogatóként?
– Főleg autóipari cégek, mivel elsősorban ők keresnek a szériából humánerőforrás utánpótlást, de több olyan támogatónk is van, aki marketingeszközként tekint ránk. Rajtuk kívül regionális érdekeltségű szponzorok is akadnak szép számmal. Fontosnak tartjuk, hogy ne csak a miskolci régióból legyenek szponzoraink, vannak támogatóink a fővárosból és a Dunántúlról is. Olyan szponzorokra van szükségünk, akik anyagilag, vagy eszközökkel tudnak minket támogatni és valamilyen formában köthetőek az autóversenyzéshez, az autóiparhoz és szeretnének társadalmi felelősséget vállalni.
– Melyik az a területe a járműépítésnek és a versenyzésnek, amit a későbbiekben, munkába állás során ki tudtok használni?
– Eredendően versenyautóépítésben szerzünk jártasságot, de a csapat üzemeltetésével, a versenyzéssel olyan tapasztalatokat gyűjtünk, amik egy vállalat életébe is könnyedén integrálhatók. Például egy üzleti terv elkészítése, a beszerzés, vagy a csapat vezetése is mind-mind olyan feladatok, amik egy cég életében megtalálhatóak. Emellett a csapat tagjai már hozzászoktak a szűkös határidőkhöz, a versenyhelyzetekhez és megtapasztalhatták a kudarcot és a sikert is. Ezek mind hasznosak lehetnek majd a munkába állás során.