Techtogether Bármikor köddé válhat az elektronfelhő

Bármikor köddé válhat az elektronfelhő

Pardavi Mariann | 2016.02.02 06:56

Bármikor köddé válhat az elektronfelhő

Két versenyre készül idén a gödöllői BC Team: a VI. MVM Energia Futamra és a II. AltRace-re. Emellett pedig dolgoznak az elektromos Formula Student járgányon is. Horváth Bence csapatvezetővel beszélgettünk.

– Milyen fejlesztéseket szeretnétek megvalósítani a közeljövőben? Min dolgoztok jelenleg?
– A fejlesztéseink két részre bonthatók. Az első, és prioritásban elsőbbséget, az elektromos Formula Student versenyautónk élvez. Emellett természetesen folytatjuk a jelenlegi járművünk, a KDM eddig megkezdett fejlesztéseit. Ez az a kategória, ahol nem lehet hátradőlni, hanem folyamatosan kell gondolkodni azon, hogy min, hogyan lehetne javítani, finomítani. Az ötleteinket elsőként a KDM-en teszteljük, majd ha már elég kiforrottnak ítéltetett, átültetjük az elektromos Formula Student versenyautónkra. A technikai sport ilyen. Felesleges belemenni felelőtlen ígérgetésekbe, mivel ha minden klappol is, és ott állunk a rajtkockán, akkor is előfordulhat, hogy köddé válik az elektronfelhő.

– Milyen év áll mögöttetek?
2015 nagy siker volt számunkra több szempontból is. Egyrészt második helyezést értünk el az V. MVM Energia Futamon, másrészt a BC Teamet támogató kampuszon, a Szent István Egyetem gépészmérnöki karán sikerült beindítani a Soós Pál Gépészeti Szakkollégiumot, és külön öröm számunkra a részvétel a TechTogether rendezvényen. Ez utóbbi jó lehetőség volt a színes feladatokon és a versengésen kívül a csapatépítésre és további támogatók felkutatására. Nem utolsósorban pedig idén elindult útjára a BC Team elektromos Formula Student projektje is. A projektünket csapatunk weboldalán, a www.bc-motorsport.com-on lehet figyelemmel kísérni. Csapatunk egyik tagja által elkészült a saját fejlesztésű akkumulátorfigyelő rendszerünk, a BACI, támogatói segítséggel csatasorba állítottuk az új motorhoz való vezérlőnket, továbbá egy, a szereléseinket megkönnyítő – csapattag által konstruált és általunk csak Hordárnak becézett – mobil szerelőkocsit is létrehoztunk.

– Mit szeretnétek idén megvalósítani? Szükségetek van további szponzorokra?
Vannak olyan támogatások, melyek nagyban segítenék azt, hogy felgyorsuljanak a fejlesztéseink. Ilyen például az akkumulátorok típusa, a használható, versenyképes motorok típusa, és nem utolsó sorban ezek mennyisége. Eddig ezek koncepció szinten léteznek. Minden attól függ, hogy milyen lesz 2016. Hiszünk abban, hogy sikeresebb, mint az eddigi éveink voltak. Alváz, csonkállvány, pedálbox, mind saját, csapattagjaink által fejlesztett, tervezett darabok. Ezek már terv szinten megvannak. Ezután kezdődik majd a munka java.

– Miért éri meg nektek a folyamatos munka? Miért ad számotokra a járműipar?
Egyaránt jó és rossz a járműiparban, hogy folyamatosan változik. Jó, mert változatos és rossz, mert nincs megállás soha. Magát az autóipart egyrészt az ipari, azon belül is a technikai, illetve technológiai fejlődés formálja, másrészt a vevői igények. Előbbi csúcsosodik ki igazán a versenyeken. Ahhoz, hogy egy versenycsapat helytálljon, komplex, rugalmas gondolkodásra van szükség. Komplex, mivel minden problémát a lehető leggyorsabban kell tudni megoldani, adott körülmények között, versenyhelyzetben. Ugyanakkor rugalmas, mivel már maguk a versenyek is arra sarkallnak, hogy fejlesszünk, hogy fejlődjünk.

– Hogy látjátok, Magyarország elég szakmai lehetőséget tud nyújtani egy fiatal szakember számára?
Fontos a tapasztalat. Márpedig lehetőségek vannak bőségesen itthon és külhonban egyaránt. Célunk, hogy 2016-ban bevonjuk a munkába a SZIE-GÉK kampuszán vendégeskedő külföldi hallgatókat. Ez több szempontból is nagyon előnyös. Mivel maga a Formula Student nemzetközi, így a csapattagok legalább egy idegennyelvet aktívan gyakorolnak már a szerelések, csapatgyűlések alkalmával, másrészről megismernek egy vagy több kultúrát, melytől a látókörük kiszélesedik, és elősegíti a véleményalkotási készséget.

Kiemelt Partnereink