Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Útdíj: a Magyar Autóklub is hiányolja a hatástanulmányokat
A döntést szakmailag megalapozó dokumentumok megismeréséig csak a megyei matricák bevezetését támogatják.
A Magyar Autóklub (MAK) támogatja a megyei matricás rendszer bevezetését, viszont az elkerülő és bevezető utakon a szükséges hatástanulmányok megismeréséig ellenzi a díjfizetés bevezetését.
Kovács Kázmér ügyvéd, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke a szervezet elnökségének képviseletében közölte: az eddig díjmentes elkerülő és bevezető utak fizetőssé tétele azzal a kockázattal jár, hogy a kormány tervei ellenére az autósok az autópálya helyett inkább a városokon keresztül közlekednek majd. Ez pedig veszélyezteti az autósok biztonságát, ugyanis statisztikai adatok igazolják, hogy az autópályák és gyorsforgalmi utak kevésbé veszélyesek, mint a többi út.
Véleményük szerint a városban közlekedő autósok szennyezik a környezetet is, mindezek eredőjeként az átformálni tervezett útdíjrendszer az állami költségvetésnek sem feltétlenül hozza azt a várt gazdasági eredményt, amire hatástanulmány hiányában az előterjesztő számíthatott - fejtette ki.
Kovács Kázmér bízik a kormánnyal való további egyeztetés sikerében, és utalt arra, hogy fellépésük következtében került ki a Megyeri híd a díjfizetés alól. Kiemelte, hogy az egész társadalomnak az az érdeke, hogy a megépült autópályákat minél szélesebb körben vegyék igénybe az autósok.