Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új szalon, új Jaguar
Új szalonnal és új modellel köszönti az év végét a Jaguar, a Land Rover és a Range Rover márkák hazai képviselete, a British Automotive Hungary és az AutoPalace Hungary.
A napokban adják át a vásárlóknak a cégcsoport legújabb szalonját. Az AutoPalace Budaörsi úton lévő telephelyére költözik a brit márkák importőrének vezetősége is. Az eseményen a brit autók hazai beszállítói is jelen voltak, a Jaguarok, Land Roverek és Range Roverek Magyarországon készülő alkatrészeit egy későbbi cikkünkben ismertetjük.
A szalonavatón a brit nagykövetség helyettes vezetője, helyettes államtitkár és polgármester jelenlétében mutatták be a Jaguar márka újdonságát, az XF-et. Az autót nem próbálhattuk ki, azonban már mindent tudunk róla: könnyebb (190 kilóval) és takarékosabb lett, tele modern technológiákkal. A nagy arányban alumíniumot alkalmazó platform a kategória legkisebb tömegét tette lehetővé: a modell 80 kilogrammal könnyebb versenytársainál, így a BMW 5-nél is.
Hajtáslánc-választék: a hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, 163 lóerős Ingenium dízelmotortól a nyolcfokozatú automata váltóhoz társított, 380 lóerős kompresszoros, benzines V6-ig kínál erőforrásokat. A szükség esetén automatikusan aktiválódó, feláras, intelligens hajtáslánc-dinamikai funkcionalitással felvértezett összkerékhajtási rendszer a menetteljesítmények és a négyévszakos alkalmasság optimális kombinációját kínálja. Az új XF halad a korral, egy sor modern technológiai megoldást kínál, a teljes LED-es fényszóróktól kezdve a lézeres head-up kijelzőig, amely kontrasztos, színes képet biztosít; az automatikus vészfékrendszertől a dugókövető funkcióval felvértezett, adaptív sebességtartó automatáig, a sávtartó rendszertől az intelligens sebességhatárolón át a félautomata parkoló funkcióig.
A magyar piacon a legvonzóbb változat a kétliteres dízelmotor 180 lovas változata lehet. Az XF a versenytársaknál egy-két milliós árelőnnyel érkezik a piacra, az autó alapára 10,99 millió forint.