Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vége a kínai repülőgép-gigamegrendeléseknek?
Menetrendszerű forgalomba állt az első teljesen kínai fejlesztésű és gyártású regionális repülőgép. Lehet, hogy a nagy gyártókhoz egyre kevesebb óriásmegrendelés érkezik majd, bár a Boeing szerint korai még aggódni.
A Chengdu Airlines ARJ21-700 gépe két óra alatt tette meg a Csengdu-Sanghaj távot 70 utassal a fedélzetén. Az ARJ21 típusjel az "Asian Regional Jet for the 21st Century", azaz a "21. század ázsiai regionális gépe" rövidítése. A repülőgépet gyártója, a Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) a kanadai Bombardier és a brazil Embraer vállalat regionális gépei versenytársának szánja.
Az ARJ21 fejlesztési programot 2002-ben indította el a COMAC, a tervek szerint eredetileg 2007-ben készült volna el a prototípus.
Kínában egy másik utasszállító gép fejlesztése is folyamatban van. A COMAC C919-es gépe az Airbus A320-as és a Boeing B737-es modellcsaládnak támaszt majd konkurenciát. A C919-es előreláthatólag az idén hajtja végre első repülését, és 2019-ben áll kereskedelmi forgalomba.
A Boeing számításai szerint a kínai piac a következő két évtizedben 5,5 ezer utasszállító gépet vesz majd fel 780 milliárd dollár értékben.