Szolgáltatók Tényleg túlpörög az autóipar?

Tényleg túlpörög az autóipar?

autopro.hu/B.B. | 2016.05.06 06:36

Tényleg túlpörög az autóipar?

Az Egyesült Államok egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Group 1 első embere szerint a termelési volumen tervezésénél nagyobb súllyal kellene figyelembe venni a kereslet valódi mértékét.

Hirdetés
Earl Hesterberg

„Egyszerűen túl sok” – kommentálta a világszerte készülő autók számát az autók kiskereskedelmével foglalkozó Group 1 Automotive vezérigazgatója. Az autógyártók gyakran több járművet gyártanak, mint amire valós igény van, ez pedig alaposan megnehezíti a kiskereskedők dolgát, a túlkínálat miatt sok esetben nem tudnak tisztességes haszonkulcsot elérni, nyilatkozta Earl Hesterberg. A vezető elárulta, értékesítési partnereinél 20-25 százalékkal több új autó várja gazdáját, mint amennyit a kereskedések irányítói optimálisnak tartanak.

Hasonló véleményt fogalmazott meg Mike Jackson, az USA-ban piacvezető AutoNation Inc. igazgatója is. Az autonews.com beszámolója szerint ő úgy véli, a különösen divatos pickupok és SUV-ok iránti kereslet a gyártók marketingje miatt túl nagyra nőtt.

Hesterberg azt tervezi, hogy csökkenteni fogja a megrendeléseket, különösen a luxusautókét, ugyanis a német prémiummárkák (BMW, Audi, Mercedes-Benz) modelljei túl sokat, átlagosan 90 napot várakoznak a kereskedésekben, miközben az optimális készletezési idő 45 nap lenne. A nagyobb autógyártók közül egyedül a Toyota és a Honda esetében nem figyelhető meg túlkínálat.

A Group 1 Automotive árbevétele az idei első negyedévben 7,2 százalékkal, 2,61 milliárd dollárra nőtt, profitja azonban 4,3 százalékkal esett. A vállalatnak 162 autókereskedése van, ezen felül 213 franchise-partnert is foglalkoztat. A 34 márkát forgalmazó Group 1, mely 2015-ben pedig 174.614 új autót adott el, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Brazíliában van jelen.

Kiemelt Partnereink