Szolgáltatók Szabó László: elektromos töltőállomásokkal hálózzuk be az országot

Szabó László: elektromos töltőállomásokkal hálózzuk be az országot

Gégény István | 2015.11.11 09:04

Szabó László: elektromos töltőállomásokkal hálózzuk be az országot

A Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkárával az alternatív hajtású járművek hazai térnyeréséről, a belső égésű motorok aktuális helyzetéről, így a dízelbotrány hatásairól is beszélgettünk.

– Milyen ösztönzőkkel segíti a magyar kormány, hogy az alternatív közlekedés ne csupán kevesek kiváltsága legyen?
– Magyarországon több száz kilométernyi kerékpárút épült. Amikor környezettudatos közlekedésről beszélünk, véleményem szerint erre a területre is gondolnunk kell, nem csupán a hibrid, vagy elektromos hajtású autókra érdemes kizárólagosan figyelni. Ami azonban az utóbbiakat illeti: adó- és parkolási kedvezményekkel, a buszsávok használatával is attraktívvá kívánjuk tenni az elektromos autók használatát. Az elektromos buszok különböző tenderekben való részvétele ugyanilyen fontos lehetőség. Bízom benne, hogy a magyar buszgyártás komoly exportlehetőségekhez fog jutni – örömmel értesültem arról, hogy a közelmúltban Moszkvából 50 magyar buszra érkezett megrendelés. Minél több az ilyen megrendelés, annál jobban fejlődik az iparág és annál inkább el lehet a hazai piacot is látni hasonló járművekkel, ami a környezetterhelés csökkentése és a technológiai fejlődés szempontjából egyaránt előrelépést jelenthet. Mindemellett biztos vagyok benne, hogy a következő 10-20 évben még a belső égésű motorok lesznek előtérben, Magyarország pedig e téren komoly gyártóhellyé nőtte ki magát, gondoljunk akár az Audi, az Opel, a Mercedes vagy a Suzuki tevékenységére. Ezért is fontos, hogy az iparág mögé álljunk, támogatva annak fejlődését. A Jedlik Ányos Terv keretében pedig hamarosan 150 elektromos töltőállomás fogja behálózni az országot, így nem csupán a nagyvárosokban, hanem kisebb településeken is elérhető lesz a tisztább közlekedés. Bízom benne, hogy a környezettudatos közlekedés minél hamarabb a mindennapjaink részévé válik Magyarországon. Mivel viszonylag kicsi ország vagyunk, egy-két töltéssel sok helyre el lehet jutni, ezért is remélem, hogy mind többen és egyre bátrabban választanak alternatív hajtású járműveket.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter egy újabb elektromos töltőpont átadásán

– Számos magyar vállalat, beszállító valószínűleg aggódva figyeli a dízelbotrány fejleményeit. Milyen hatásai várhatóak idehaza ennek az ügynek?
– Sajnálatos, hogy ilyen nehézségekbe keveredett a Volkswagen. Ugyanakkor az egyik legnagyobb német vállalatról van szó, és ismervén a német precizitást, úgy gondolom, hogy ez az ügy nem fog hatalmas fennakadást okozni az iparág fejlődésében, vagy a konszern életében, annak ellenére, hogy természetesen a vállalat pénzügyi mutatóin meg fog látszani a hatása. A fejlesztések a hibák kiküszöbölése és a modernebb technológiák telepítése miatt is tovább folytatódnak, ezért úgy hiszem, hogy a magyarországi vállalatok, beszállítók számára nem okoz jelentős problémát ez a helyzet. A magyar kormány nemrég újabb megállapodást írt alá a győri Audi Hungaria vállalattal: a 32 milliárdos fejlesztés révén 380 új munkahely jön létre. Ebből is látszik, hogy a céget nem rettentette el ez a helyzet a továbblépéstől, nincsenek kételyeim, hogy kezelni tudják a kihívásokat, és a gyártó sikerrel fogja venni ezt az akadályt.

Kiemelt Partnereink