Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sok még a nyitott kérdés az ekáerben
Sok a nyitott jogalkalmazási kérdés az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszerben (ekáer), a szakmai szervezetek, a tanácsadói szektor és a logisztikai szféra képviselői ezért a méltányos eljárás feltételeinek rögzítését, és a szankcióktól való eltekintést kérik az adóhatóságtól.
A szakmai szervezetek közös közleményükben azt írták: a Nemzetgazdasági Minisztérium új rendelkezései számos kérdést megfelelően kezeltek, több ponton egyszerűsödött a rendszer.
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) szerint azonban az új szabályok miatt az adóhatóság és az érintett vállalkozások módosítani kénytelenek informatikai rendszerüket, amelynek munkaigénye miatt a március elsejei éles rendszerindulás vélhetően vállalkozások tömegeinek okozott komoly gondot. Mindezek miatt a JVSZ javasolja, hogy a Nemzeti Aadó- és Vámhivatal tekintsen el a szankciók alkalmazásától, ha az érintett vállalkozás a körülményekhez képest mindent megtett az előírások teljesítése érdekében. Ezt, illetve a méltányos eljárás feltételeit célszerű lenne iránymutatásban rögzíteni - közölték.
Vásárhelyi Árpád, a Schenker Nemzetközi Szállítmányozási és Logisztikai Kft. ügyvezető igazgatója szerint a módosított ekáer-szabályok pozitívuma, hogy a megemelt 5 milliós határérték sokkal közelebb áll a logisztikai piac valós gazdasági aktivitásához, jobban lefedi a gyűjtőszállítás problémáit. Nagy kérdésnek nevezte, hogy a még ki nem hirdetett, de módosítani tervezett kockázatos termékek köre hogyan változik majd.
Kalocsai Zsolt, a JVSZ elnökségi tagja, az RSM DTM Zrt. vezérigazgatója kiemelte: fontos, hogy a módosított szabályok nyomán felmerülő kérdésekre minél előbb megszülessenek az adóhatóság válaszai, hogy a vállalkozások ennek megfelelően járhassanak el.
Hozzátette: fontos lett volna a módosítás lehetőségét kiterjeszteni a kirakodási címre, sőt akár a címzett személyére is, mivel ezek, például időjárási körülmények függvényében is változhatnak a szállítás során - mondta.