Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még több magyar beszállítót keres a MÁV
A vasúttársaság az IC+ kocsik prototípusának sikere nyomán a sorozatgyártásban mind több hazai járműipari cég részvételét reméli.
A vasúttársaság korábban az IC+ két prototípusának elkészítéséhez keresett beszállítókat, ennek köszönhetően a prototípus gyártásában részt vevő hazai vállalkozások száma meghaladta a százat.
– A beszállítókkal kapcsolatos tapasztalataink rendkívül kedvezőek, amit mi sem mutat jobban annál, minthogy a két jármű elkészült, a szükséges engedélyeket megszerezte, a működésük problémamentes, s már több mint 800 ezer kilométert tettek meg a hazai és nemzetközi pályákon közlekedő személyszállító vonatokban. A célunk, hogy a sorozatgyártás elindítása után a hazai gyártási arányt a prototípus 50-55 százalékáról a lehető legmagasabbra, akár 80-85 százalékra növeljük. A 2016. május 26-án megrendezett beszállítói konzultációnkon több mint kétszázan vettek részt, mintegy nyolcvan cég képviseletében – közölte szakportálunkkal a MÁV.
A forgóvázak és fékrendszerek beszerzésére vonatkozó közbeszerzési eljárás jelenleg is tart, a jelentkezések elbírálása után az érvényes jelentkezőkkel való ajánlattételi szakasz következik. A sorozatgyártás elindítását mintegy 70 beszerzési kiírás, közbeszerzési eljárás előzi meg. – A vasúttársaságnak és a jelentkezőknek is érdekük, hogy folyamatosan figyeljék a pályázatokat és időben felkészüljenek a várható beszerzési kiírásokra – fogalmazott a vállalat.
Bízunk benne, hogy hamarosan egyre több jó minőségű, hazai fejlesztésű vagon futhat majd a magyar és a nemzetközi vasútvonalakon, javítva ezzel a magyar vasúti kocsik átlagéletkorát.