Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minőség és megelőzés a beszállítói láncban
Február 25-én a VDA QMC (Német Autóipari Szövetség Minőségirányítási Központja) regionális konferenciát szervezett Budapesten, melynek témája Minőség és megelőzés az autóipari beszállítói láncban volt.
Heinz Günter Plegniere a VDA QMC köszöntőjében beszámolt arról, hogy Kínában és Oroszországban saját irodával, míg a világ további, mintegy negyven országában, a magyarországi QFD Mérnöki Tanácsadó Irodához hasonló licencpartnereiken keresztül vannak jelen.
Hibakultúra és vezetés témában tartott előadást a mintegy száz megjelent OEM és Tier 1-es minőségirányítási szakembernek Alois P. Geiwitsch. Azt a kérdést járta körül, hogy hogyan kezeli a szervezet a hibákat, hogyan lehet tanulni azokból, mit tud a vezetőség hozzátenni. Mint mondta, nem a hiba a probléma, hanem annak a következményei, a hibamenedzsment koncepciója. Véleménye szerint a hiba bekövetkezésénél nem a felelőst kell keresni. Megfigyeléseik szerint a döntések kétharmada defenzív, ami így hibaforrás is lehet.
Ezt követően Roland Kohlmeyer tartott beszédet, előadásának a VDA 6.3 a gyártás felfutásának biztosításához és az eddigi tapasztalatok címet adta, a lessons learn és best practice fontosságáról beszélt a jelenlévőknek. Úgy látja, a hibákért felelősek gyakran nem érzik a helyzet súlyát. A beszállítói menedzsment fontosságát emelte ki.
Dana Liebsch az ISO/TS 16949 szabvány jövője, az ISO 9001:2015 változásainak fényében címmel tartott elődadást. Beszédében elmondta, átlagosan 2,95 eltérést találnak egy audit során alkalmanként, leggyakrabban a helyesbítő tevékenységek (8.5.2) és a termék figyelemmel kísérése és mérése (8.2.4) témában. Elmondta még. hogy többszörös különbség van az eltérések számában az IATF által felügyelt (witness) auditok és a megfigyelő nélkül lefolytatott auditok esetén.
Ezt követően a húszéves tapasztalattal bíró Nadine James állt a közönség elé a Volkswagen Akademie képviseletében, aki a Termékbiztonsági megbízott a Volkswagen AG-nál témát járta körül. Mint mondta, szükség van felelősségi közösségre a Volkswagen beszállítói között: a legnagyobb súlya az autógyártónak van, ám a beszállítókra is hatalmas nyomás nehezedik ilyen téren. Elmondta, a gyártó minden esetben abból indul ki, hogy a beszállítói professzionális minőségben dolgoznak, és magas minőségtudatot várnak el. Egy jó folyamatból csak jó termék kerülhet ki! - hangsúlyozta.
Az előadássorozatot Rainer Seufferlein zárta a Webasto Roof & Components SE-től, aki legfőképpen a tréningek fontosságát emelte ki és ismertette az új Field Quality Engineer (FQE) és Supplier Quality Engineer (SQE) képzési programok felépítését. Úgy gondolja, ha minden szereplő pontosan ismeri a feladatot és a rá vonatkozó munkát, a hibalehetőségek jelentős mértékben csökkennek.