Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jöhetnek a teherautókra vonatkozó emissziós határértékek?
Az Európai Unióban eddig csupán a személykocsik és kis áruszállítók károsanyag-kibocsátását vizsgálták, most az Európai Bizottság tervei akár a vasúti árufuvarozás szekerét is meglökhetik.
Talán a napokban több gyártóra kiszabott emissziós bírság hatására gyorsulhat fel a kamionok károsanyag-kibocsátására vonatkozó vizsgálatok kidolgozása. Az Automobilwoche szerint az Európai Bizottság ugyanis azt tervezi, hogy a személykocsik és a 3,5 tonnánál könnyebb járművek után ezeknél a járműveknél is szabályozást vezet be.
Hogy pontosan milyen szabályok vonatkozhatnak majd a nehéz haszongépjárművekre, még nem tudni, az viszont biztosnak tűnik, hogy EU-s döntéshozók az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás és a fuvarozás hatékonyságának növelésének eszközét leginkább a bioüzemanyaggal működő, vagy zéró emissziós, illetve a digitális hálózatba kapcsolt teherautókban látja.
A nyilvánosságra jutott tervek alapján többen (például a német autóipari szövetség elnöke, Matthias Wiesmann) is óvatosságra intettek annak érdekében, hogy a döntéshozók ne túlságosan szigorú határértékeket állapítsanak meg. Az ACEA ugyanakkor olyan szabályozást követel, mely a közúti mellett a légi-, tengeri- és vasúti áruszállításra is vonatkozik.
Ha a vártnál szigorúbb feltételekkel kezdik meg a kamionok emissziójának kontrollját, az akár a vasúti árufuvarozásra is hatással lehet. A kötött pályás alternatíva egyelőre nem áll túl jól a versenyben, erről korábban itt írtunk.