Szolgáltatók Ideje lecserélni a kőkorszaki személyügyi megoldásokat

Ideje lecserélni a kőkorszaki személyügyi megoldásokat

Gégény István | 2017.05.29 09:00

Ideje lecserélni a kőkorszaki személyügyi megoldásokat

Szemléletváltásra van szükség az emberi erőforrás gondozása területén - ez volt a fő üzenete egy nyilvános szakmai vitának.

Hirdetés

Járműipar 2017. Ezzel a tömör, beszédesen egyszerű címmel rendeztek konferenciát Budapesten, amelynek középpontjában a digitalizáció, valamint az abból fakadó lehetőségek, tennivalók, kihívások álltak. A szervezők úgy gondolták jónak, ha az előadások arányát csökkentve nagyobb teret engednek a panelbeszélgetéseknek, a vélemények ütköztetésének, sőt, a résztvevőket is rendre megszavaztatták egyes kérdésekben.

Így volt ez a munkaerőpiac területét érintően is, amely kerekasztal-beszélgetés hangnemét tekintve akár egyetértő, kiegyensúlyozott társalgásnak is tűnhetett volna. Nem értettek azonban mindenben egyet a megszólalók - akik között nem csupán cégek HR vezetői, hanem tanácsadók is helyet foglaltak. Ott van mindjárt a digitalizációból fakadó fő dilemma, miszerint a robotok elterjedése veszélyezteti az emberek, alkalmazottak állásait. Egy biztos: nem jelenthető ki biztosan a szakemberek szerint, hogy ne változna meg gyökeresen a munkaerőpiac e tényező miatt. Van, aki szerint nincs ok az aggodalomra, inkább átrendeződés várható, más szerint tömeges elbocsátások korszaka köszönthet ránk hamarosan.

Nyilván minden cég helyzete, jövőképe, személyügyi perspektívája más és más, ami azonban közös nevező a megszólalók szerint, hogy épp a digitalizáció elterjedése miatt gyökeres szemléletváltásra van szüksége az emberi erőforrással foglalkozó szakembereknek. - Sok cég csak úgy sodródik a folyamatokkal - figyelmeztetett Turi Ferenc, a Capitol Consulting Group képviselője. Elmondása szerint számos olyan Tier2-es beszállító van hazánkban, amelyek vezetői még nem is hallottak róla, hogy épp javában zajlik a az ipar világában a digitalizáció. - Nagy szükség van a gondolkodásmód fejlesztésére. Sok vállalat kőkorszaki személyügyi megoldásokat alkalmaz, ezért elodázhatatlan feladat a szervezeti kultúra fejlesztése - tette hozzá Kassim Iris, a Menedzsment Innovátorok Társaságának ügyvezető igazgatója, a fiatal generációk sajátos szemléletmódjára is utalva. A gondolatsort folytatva Varga Zsuzsa, az Arconic Köfém HR vezetője szerint egyre nagyobb igény van rá, hogy aki a kollégákkal foglalkozik, az érzelmi intelligenciára is nagy hangsúlyt fektessen. Nánássy András, aki immár a Smartscale ügyvezető igazgatójaként ült a hallgatósággal szemben, óvott attól, hogy a munkatársakat amolyan termékként kezeljük. Összességében a cégek érzelmi oldalának erősítése mellett érveltek többen is a beszélgetés résztvevői közül. Csák Angéla, az AGC HR generalistája kitartott amellett, hogy nem kell félni az új, digitális világtól, a robotok és emberek együttműködését hozó ipari forradalomtól, inkább meg kell találni a kollégák új helyét a változó rendszerben.

Az Autopro ügyvezető igazgatója, Szammer István által moderált beszélgetés nem kínált ugyan biztos megoldást a jövő személyügyi kihívásaira, de - egy másik beszélgetésen elhangzott kifejezést idézve - egyértelművé vált, hogy "felbolydult a méhkas". Helyzet van, forradalom zajlik, s aki nem vált, nem fejleszt, nem tud megújulni, az kimarad, lemarad, ezért hamarosan alighanem lehúzhatja a rolót. A robotok itt vannak, az Y-generáció már elkezdett munkába állni, a "kőkorszak" véget ért. Sodródás helyett szemléletváltás, fokozottabb odafigyelés az érzelmekre, kevésbé centralizált, sokkal inkább személyekre szabott módszerek alapozhatják meg a vállalatok biztos jövőjét a személyügy területén.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink