Szolgáltatók Fiatal tehergépkocsi-vezetők versenyeztek

Fiatal tehergépkocsi-vezetők versenyeztek

autopro.hu | 2014.10.16 05:21

Fiatal tehergépkocsi-vezetők versenyeztek

Szoros mezőnyben, egész napos küzdelem után Szabó Attila nyerte meg Biatorbágyon a Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető (YETD) verseny magyarországi döntőjét. A 27 éves fiatalember jövő tavasszal a Södertäljében megrendezendő európai döntőn képviselheti hazánkat.

Hirdetés

2003-ban hirdetett először versenyt a Scania fiatal tehergépkocsi-vezetőknek, összhangban az Európai Bizottság által hivatásos járművezetőknek előírt kötelező továbbképzéssel. Ennek megfelelően a rendezvénysorozat célja felhívni a közúti fuvarozói iparág szakembereinek figyelmét arra, hogy a fenntartható, vagyis gazdaságos, biztonságos és környezetkímélő közlekedés első számú tényezője nem más, mint a gépkocsivezető. Azóta a verseny világméretűvé nőtt, idén negyven országból mintegy 85 ezer résztvevőt várnak a szervezők. Hazánk 2005-ben csatlakozott a programhoz, így immár az ötödik magyar bajnokot ünnepelhették a biatorbágyi döntő vendégei.

Idén a 35. életévüket még nem betöltött, hivatásos tehergépkocsi-vezetők augusztus közepéig nevezhettek be egy online elméleti teszt kitöltésével. A több száz jelentkező közül a 16 legjobb eredményt elérő fiatalember a szeptember 14-én tartott elődöntőn mérhette össze tudását gazdaságos és biztonságos közúti vezetésben, illetve manőverezésben. Innen a tíz legjobb pilóta került be az október 4-én, a Scania biatorbágyi központjában megrendezett országos döntőbe. Délelőtt egy manőverezési feladat, illetve új versenyszámként közúti elsősegélynyújtás várt a döntősökre. A gyártó ugyanis fontosnak tartja, hogy egy profi tehergépkocsi-vezető ne csak a szabályok ismeretében és betartásában, valamint a hatékony, illetve precíz vezetésben jeleskedjen, hanem egy közlekedési baleset helyszínére érkezve szakszerű ellátásban tudja részesíteni a sérülteket.

A magyar döntő résztvevői

Ezt követően a manőverezés során egy téglalap alakú terület négy sarkában kellett a kék oszlopok közötti piros oszlopokat feldönteniük a félpótkocsi hátuljával, illetve a vontató első kerekével, majd a vontató elejének közepével egy színes korong felett pontosan megállni, mindezt időre. Az eredmények összesítése után a hat legjobb döntős hasonló manőverezésben versengett egymással, mint délelőtt, azonban két szemközti pályán párokban, egymással párhuzamosan hajtották végre a feladatot, ami még izgalmasabbá tette a küzdelmet. Végül a három legjobban teljesítő sofőrnek egy Z alakú pályán kellett végigtolatni, majd előremenetben végighajtani, eközben pedig a sarkokon a szokásos módon a piros oszlopokat kidönteni.

Végül az a Szabó Attila győzött, aki két évvel ezelőtt második helyen végzett a magyarországi döntőn. Jövő áprilisban tehát ő képviselheti hazánkat az európai döntőn, amelynek fődíja egy vadonatúj, százezer euró értékű Scania R-szériás nyerges vontató.

Kiemelt Partnereink