Szolgáltatók Dízelbotrány 2.0: a Volkswagen javításai miatt állítólag több ezer autónak csökkent a teljesítménye

Dízelbotrány 2.0: a Volkswagen javításai miatt állítólag több ezer autónak csökkent a teljesítménye

autopro.hu/Sz.K. | 2017.07.14 12:25

Dízelbotrány 2.0: a Volkswagen javításai miatt állítólag több ezer autónak csökkent a teljesítménye

Csoportos keresetet adott be 41 ezer tulajdonos a Volkswagen ellen, mivel autóik a károsanyag kibocsájtási botrány következtében végbement javítás miatt gyengébb teljesítményűek, nagyobb a fogyasztásuk, mint korábban, és nem kaptak kompenzációt sem.

Hirdetés

A VW, az Audi és a Skoda tulajdonosok több mint felét érinti a dízelbotrány újabb fejezete, mivel a már kijavított autóik gyengébb teljesítményűek és nagyobb a fogyasztásuk.

Eddig 41 ezer tulajdonos csatlakozott a Harcus Sinclair UK akciójához. A Volkswagen 1,2 millió autót hívott vissza az Egyesült Királyságban, miután kiderült, hogy csalt a károsanyag kibocsájtási teszteken. Egyre több tulajdonos azonban elutasítja, hogy a vállalat kijavíttassa a problémákat, az állítólagos javítás utáni problémák miatt.

A Harcus Sinclair felmérése szerint 53%, vagyis 2706 járművezető jelentett csökkent üzemanyag-hatékonyságot a javítás után. Több mint 40% jelentett csökkent teljesítményt, és lassabb gyorsulást.

A VW elutasította, hogy kompenzációt fizessen azoknak, akik az Egyesült Királyságban érintettek, és kijelentette, hogy jogi úton fog ellenük harcolni. Múlt hónapban a vállalatot már azzal is vádolták, hogy a javítás nem okozott különbséget a kibocsájtásban.

Damon Parker, a Harcus Sinclair üggyel kapcsolatos vezetője elmondta, az eredmények azt mutatják, hogy a javítás csökkenti a nitrogénoxid kibocsájtást, azonban tény, hogy hátrányosan érinti az autó teljesítményét és költségeit. Az ügyfelek visszajelzései szerint más mechanikai problémákat, nagyobb kellemetlenségeket és többletköltségeket okozott a javítás.

Az érintett gépkocsik közé tartoznak a VW, az Audi, a Seat és a Skoda 1.2, 1.6 és 2.0-s EA 189 dízelmotorjai, amelyeket 2009 és 2015 között gyártottak. A legtöbbjük egyszerű szoftverfrissítést igényel, de néhány esetében – ilyen az 1.6 literes dízelmotor – jelentős egyéb munkálatokra is szükség van.

A VW szóvivője szerint ugyanakkor ezt a felmérést egy ügyvédi iroda rendelte, hogy alátámassza a VW elleni kártérítési igényeket - a vállalatnak azonban komoly aggályai vannak a pártatlanság és a módszer tekintetében.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink