Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A kereskedőknél porosodnak az autók Amerikában
Tizenhárom havi mélypontra estek vissza az új gépjárművek eladásai az Egyesült Államokban márciusban.
Az Autodata Corp kutatócég számításai szerint márciusban 16,57 millióra csökkent az eladott új autók márciusi adatokkal számított évesített száma. Elemzők 17,3 milliós eladást reméltek a februári 17,54 millió után.
Éves szinten az amerikai gyártású személygépkocsik eladása 5,12 millió volt, a kisteherjárműveké 8,21 millió. A külföldről behozott személyautók eladása 1,79 millió, az importált kisteherautóké 1,45 millió volt, így áll össze az éves 16,57 milliós adat.
A három legnagyobb amerikai autógyár egyike sem igazolta a hozzá fűzött reményeket, ráadásul váratlanul a Toyota japán autógyár eladásai is csökkentek.
A Ford 253 064 autót adott el márciusban, 7,8 százalékkal többet, mint tavaly márciusban. A második helyezett General Motors 0,9 százalékkal több, 252 128 darab autót értékesített, míg a Fiat Chrysler Automobiles 8,1 százalékkal 213 187-re tornázta fel eladott járműveinek számát. A Toyota eladásai 2,7 százalékkal 219 842-re csökkentek.
Elemzők arra számítottak, hogy a Ford 9,4, a General Motors 6,0, a Fiat Chrysler 13,9, a Toyota pedig 5,6 százalékkal növelte eladott autóinak számát.
A kibocsátási-botrányba süllyedt Volkswagen-csoport eladásai 4,1 százalékkal 45 527 darabra estek vissza, ezen belül is a Volkswagen márka 10,4 százalékos zuhanást volt kénytelen elkönyvelni, csak 26 914 darab Volkswagen talált gazdára az Egyesült Államokban.
A japán Nissan viszont a 10,6 százalékos elemzői várakozásoknál nagyobb mértékben, 12,7 százalékkal 163 559-re emelte az új autók értékesítését.
A TrueCar.com becslése szerint az autóknál a vásárlási kedvezmények márciusban éves szinten 14 százalékot nőttek, elérve a 3110 dollárt. Az autógyárak az idei első három hónap mindegyikében növelték a kedvezményeket, de márciusban már ez sem volt elég az erős ütemű eladások fenntartására. Elemzők szerint az amerikai fogyasztók egy része már túlköltekezte magát, számukra a vásárlási kedvezmények és a hosszabb lejáratú hitelek sem jelentenek megoldást.