Gyártók Villanyautóját és új roadsterét is viszi Genfbe a Nissan

Villanyautóját és új roadsterét is viszi Genfbe a Nissan

Kovács András | 2010.02.26 11:32

Villanyautóját és új roadsterét is viszi Genfbe a Nissan

Néhány nap múlva nyílik a Genfi Autószalon, egyes márkák csak csöpögtetik, míg mások - például a Nissan - a világ elé tárják új modelljeiket, fejlesztéseiket. Itt lesz a világpremierje a Nissan új kisméretű globális modelljének, valamint a kis crossover-modellnek, a Juke-nak - áll a márka szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Európában először Genfben mutatják be a Nissan LEAF elektromos autót is.

Hirdetés

Globális kisautó
A Genfi Nemzetközi Autószalonon lesz a Nissan új globális, világ-méretekben forgalmazandó kompakt autójának a bemutatója - amely a Micra utódja lesz. Ez az első új modell, amelyet a vadonatúj "V" padlólemezre terveztek. Nagy figyelmet fordítottak az új padlólemez tömegének csökkentésére, ami előnyösen befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátását. Az új modell értékesítése áprilisban kezdődik Thaiföldön, Európában várhatóan ősszel kerül a szalonokba.

Nissan Juke
Nissan Juke

Juke
Friss fuvallatot szeretne hozni a B-szegmensbe, ahol a vásárlók hiányolják a kínálatból az eredetiséget, ezért a Juke a SUV-ok keménységének és a sportos stílusnak a különleges keveréke, kompakt csomagolásban - mondja újdonságáról a márka. Ami viszont tény, a Juke a Nissan crossover-modellcsaládjának negyedik tagjaként erősítheti a cég helyzetét ennek az egyre népszerűbb járműkategóriában.

A Juke-kínálat csúcsát az új turbófeltöltésű, közvetlen benzinbefecskendezésű 140 kW (190 LE) teljesítményű, 240 Nm nyomatékú motorral hajtott változat jelenti. Az 1.6 l-es turbómotor a Nissan ALL-MODE 4x4-i összkerékhajtási rendszerével együtt érhető el, melynek része a hátsó kerekek közötti oldalirányú nyomatékátirányító rendszer. Amellett, hogy az első és a hátsó tengely között maximum 50:50 százalékban megosztja a hajtó nyomatékot, a hátsó kerekek között oldalirányban is a szükségletnek megfelelően "adagolja" azt, s így fokozva az agilitást és csökkentve az alulkormányzottságot. Ez a megoldást első ízben alkalmazzák a kisautó-szegmensben.

A további választható motorok: a Nissan 1.6 l-es, 16 szelepes erőforrása, amelyet most kettős befecskendező rendszerrel láttak el, és így 86 kW (117 LE) a teljesítménye és 157 Nm a nyomatéka, illetve az 1.5 l-es közös nyomócsöves, dCI dízelmotor, a maga 81 kW (110 LE) teljesítményével és 240 Nm-es nyomatékával. A Juke értékesítésére Európában ősszel kezdődik.

LEAF
A LEAF a Nissan C-kategóriájú családi autója, amely mindazt a helykínálatot és használati előnyt nyújtja, mint bármely versenytársa. Tisztán elektromos hajtású jármű (EV), amelynek nincs károsanyag-kibocsátása, és alacsonyak az üzemeltetési költségei. A LEAF a jelentős autógyárak által az első sorozatban gyártott elektromos jármű (EV), és első azoknak az EV-knek a sorában, amelyeket társaság és partnere, a Renault a közeljövőben gyártani fog.

Igy töltik a Leaf villanyautót.
Igy töltik a Leaf villanyautót.

Az EV-padlólemezre épülő LEAF tengelytávja jelentős, 2700 mm, hossza 4445 mm, szélessége 1770 mm, magassága 1550 mm. A hajtást a házon belül kifejlesztett, kisméretű villanymotor adja, amely az autó elején található és az első kerekeket mozgatja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és 140 km/óránál nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé. Teljesen feltöltött akkumulátorokkal kb. 160 km-t képes megtenni az elektromos hajtású Nissan, ami megfelel az európai vásárlók használati szokásainak, akik egy átlagos napon ennél kevesebbet autóznak.

A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, laminált lítium-ion akkumulátor táplálja, amely 90 kW-ot meghaladó teljesítmény leadására képes. A 48 modulból álló akkumulátor a LEAF első ülései és a padló alatt helyezkednek el. A fékezés és lejtmenet közben visszatermelt elektromos energiát a rendszer közvetlenül bevezeti az akkumulátorba, s ezáltal biztosítja, hogy a lehető legkisebb legyen az energiaveszteség.

A váltóáramú, 50 kW-os gyorstöltővel az akkumulátor 30 percnél rövidebb idő alatt tölthető fel a kapacitása legfeljebb 80 százalékáig. Addig azonban, amíg a gyorstöltő állomások hálózata széles körre kiterjedő nem lesz, a feltételezés szerint a legtöbb tulajdonos vagy otthon, vagy a munkahelyén tölti fel autóját, a 220-240 voltos, 16 Amper áramerősségű háztartási rendszerre csatlakozva végzi a töltést. Ilyen körülmények között a 0-ról 100 százalékra történő feltöltés kb. nyolc órát vesz igénybe. A kiválasztott európai piacokon az első sorozatra - amely balkormányos kivitelben érhető el 2010 végén - a nyáron kezdik el a rendelésfelvételt.

A Qashqai modellfrissítése
A Nissan középméretű crossover-modellje

A felfrissített Qashqai.
A felfrissített Qash

arculatfrissítésen esett át. Bár a teljes karosszériára kiterjedtek a módosítások, az érdemi átalakulás az autó orr-részén figyelhető meg. Teljesen megújult a motorházfedél, az első lökhárító, a sárvédők a hűtőrács és a fényszórók. Az új orr-kiképzés a Qashqai+2 modellváltozaton is megjelenik. A Qashqai karosszériája padló alatti részének megváltoztatása a levegőáramlás optimalizálását segíti elő, amivel a légellenállási alaktényező 0,34-ről 0,33-ra csökkent.

A modellfrissítés utáni Qashqai aerodinamikai jellemzőinek javulásán alapul a Qashqai új Eco változatának bevezetése, amelynek csökkent a CO2-kibocsátása. A tömeg csökkentését szolgáló konstrukciós változások, az aerodinamikai alapon kialakított dísztárcsák, a ködlámpa-üregek befedése, a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása, valamint a főáttétel hosszabbá tétele együttesen a CO2-kibocsátás 137-ről 129 g/km-re történő csökkenését tette lehetővé.

A Pathfinder és a Navara modellfrissítése
A Genfi Autószalonon először mutatkozik be az átfogó modellfrissítésen átesett Pathfinder és Navara. Itt lesz a premierje az új 3.0 l-es, V6-os dízelmotorral hajtott változatnak, amelynek teljesítménye (175 kW/238 LE), nyomatéka (550 Nm) kategória-vezető.

Jelentős mértékben átdolgozták a 2.5 dCI-motort is, aminek az eredményeként nőtt a teljesítmény és a nyomaték, s csökkent az üzemanyag-fogyasztás, valamint a károsanyag-kibocsátás. A teljesítmény 14 kW-tal (19 LE-vel) nőtt, így az most 140 kW (190 LE), a nyomaték-plusz pedig 47 Nm, melynek köszönhetően a megnövekedett érték 450 Nm.

A kézi kapcsolású sebességválóval felszerelt változat üzemanyag-fogyasztása a vegyes ciklusban 8,4 liter/100 km (ez 1,4 l/100 km javulást jelent), míg a CO2-kibocsátás 40 g/km-rel csökkent, így ennek az értéke 224 g/km. Egyes piacokon a motor dízel-részecskeszűrővel (DPF) is elérhető. Az értékesítés márciusban kezdődik.

Hátulnézetben is csinos: 370Z roadster.
Hátulnézetben is csinos: 370Z roadster.


370Z Roadster

A Nissan ikonná vált Z-modell lenyitható tetejű változatának európai bemutatójára a Genfi Autószalonon kerül sor. A Coupé-hoz hasonlóan a Roadster hátsó kerekeit is a Nissan 3.7 l-es V6-os motorja hajtja, melynek teljesítménye 241 kW (328LE), nyomatéka 363 Nm. A kocsi elérhető a Nissan egyedülálló Syncro Rev Control fordulatszám-szabályzó rendszerével kiegészített kézi kapcsolású sebességváltójával - amely a sima fokozatváltás érdekében "gázfröccsöt" ad -, valamint a hétfokozatú automata sebességváltójával is, melyen, a kormányoszlopon található fülekkel is elvégezhető a fokozatváltás.

A lehajtható tető 20 másodperc alatt tűnik el a szem elől, és nem szükséges a szélvédőnél külön mechanikus csatlakozóelemek kezelése. Így akár kívülről is lenyitható az ajtó távirányító gombjának legalább 3 másodpercig történő megnyomásával. Értékesítés márciusban kezdődik.

Nissan a Genfi Autószalonon
A Juke az egyik főszereplő Genfben. Nissan képgaléria

Kiemelt Partnereink