Gyártók Optimalizálja a hajtónyomatékot a 2011-es új Nissan GT-R

Optimalizálja a hajtónyomatékot a 2011-es új Nissan GT-R

Kovács András | 2010.11.01 11:42

Optimalizálja a hajtónyomatékot a 2011-es új Nissan GT-R

Nagyobb karosszériamerevség, jobb aerodinamika, javított felfüggesztés, optimalizált hajtónyomaték – ez a 500 lóerő és 600 Nm felett teljesítő új Nissan GT-R.

Hirdetés

A Nissan bejelentette a 2011-es GT-R érkezését, ami a japán márkakereskedőknél november 17-től, Európában jövő februártól lesz elérhető. A 2011-es modellévre a GT-R teljesítménye és nyomatéka is megnőtt, miközben csökkent az üzemanyag fogyasztása, javultak az aerodinamikai értékek, és újítottak a keréktárcsa-gumiabroncs kombinációkon is. Az autó minden részletét újragondolták és finomították a 2011-es modellévre. A módosítások a nagyobb karosszériamerevségtől és -szilárdságtól, a jobb aerodinamikától és a sportosabb kialakítású beltértől a megnövelt teljesítményig terjednek.


A motor és a sebességváltó

Az üzemanyag-fogyasztást 11,8 literre sikerült csökkenteni a turbó töltőnyomás, a szelepnyitási idők, a levegő/üzemanyag keverék módosításával, valamint a szívóoldali levegő és a kipufogógáz áramlásának javításával. Ezzel egyidejűleg jelentősen, 390 kW-ra (530 LE-re) nőtt a motor teljesítménye, maximális nyomatéka pedig 612 Nm, amely a 3200-6000 fordulatszám-tartományban áll a vezető rendelkezésre. A nagyobb teljesítményt a motor piros színű burkolata jelzi.

A kipufogógáz károsanyag-tartalmának csökkentését szolgálja a különleges fémkatalizátor és a nagy teljesítményű mikroprocesszorral rendelkező motorvezérlő elektronika – ezek segítségével az ún. SU-LEV (különösen alacsony károsanyag-emissziójú) besorolást érte el az autó.

A vezérlő rendszer része a SAVE üzemmód, amely optimalizálja a hajtónyomatékot és országúton vagy autópályán a pillanatnyi fogyasztás mérséklésére módosítja a fokozatváltási programot. Tökéletesítették az „R" üzemmód és a VDC-R rendszer bekapcsolásakor elérhető rajtolási teljesítményt is.

A kis sugarú kanyarodáskor jelentkező kanyarellenállás kézben tartása érdekében – ami akkor jelentkezhet, ha az autó elfordított kormánykerékkel indul el – ideiglenesen kétkerék-hajtásra vált a rendszer. Teszi ezt akkor, ha az autó sebessége kisebb, mint 10 km/h és a kormánykerék fél fordulatnál nagyobb mértékben fordult el.

A karosszéria megerősítése
A motorteret leválasztó falba beépítettek egy merev, könnyűszerkezetű, szén-ötvözet és alumínium méhsejt-szerkezet kombinációjából álló gólyaláb-kitámasztó rudat. Azáltal, hogy összekötötték a jobb és bal oldali gólyalábat, megnőtt a karosszéria keresztirányú merevsége és így érzékenyebbé vált a jármű a kormánymozdulatokra.

További megerősítést építettek be a vezető oldalán a műszerfalba. Az autó karosszériájának reagáló készségét tovább javította a motortérrel való merevebb kapcsolat. A gyártási pontosság javítása érdekében szigorúbb tűrési értékeket alkalmaznak a karosszériaelemek illesztésénél, és a rezgésvizsgálat során nagyobb pontosságú G-szenzort használnak.

A felfüggesztés és a fékrendszer
Az első felfüggesztésnél módosították a rugók, a lengéscsillapítók és a stabilizátor áttételeit. Az első kerekek utánfutási szögét 5°35-ről 6°00-ra növelték a gumiabroncsok kanyarmeneti úttartásának, valamint az egyenesmeneti stabilitásnak javítása érdekében. A hátsó kerékfelfüggesztésben módosították az összetartás változásának jelleggörbéjét, hogy javuljon a kanyarodás közbeni tapadás, és jobb legyen a kormánykerékre érkező visszajelzés.

Az alumíniumból készült szabad-dugattyús lengéscsillapító új fejlesztés, ez az állandó stabil úttartás érdekében finomabban adagolja a csillapítást, és a terhelés áthelyezésével jobban követi a vezető szándékát. A lengéscsillapítók csökkentett belső súrlódása nagyobb kényelmet biztosít.
A Nissan által kifejlesztett vékony, nagy átmérőjű féktárcsa javítja a fékerőt, a fékhatás felmelegedéskor történő csökkenésére való hajlamot, a fékerő pontos adagolhatóságát és növeli a tárcsa sportos igénybevétel melletti élettartamát.

Külső megjelenés és aerodinamika

A GT-R erőteljes formáját sikerült úgy javítani, hogy jó aerodinamikai értékeket produkáltak. 10 %-kal nőtt a leszorító erő, a légellenállási tényező pedig 0,27-ről 0,26-ra csökkent. A megnövelt lökhárító- és hűtőrács nyílások javítják a stabilitást. Új formájú a kettős légterelővel ellátott első lökhárító, és új a Hyper nappali világítás, mely nagy tükröződési felületű és fényerősségű fehér LED-ekből áll. Az új formaterv kb. 10 %-kal növeli a leszorító erőt, miközben csökkenti a motortéren belül kialakuló légellenállást. Nőtt a hűtőn keresztül áramló és a féket hűtő levegő térfogata is.

A 2011-es Nissan GT-R
Magabiztos vonalvezetés: Nissan GT-R. Képgaléria

Alsó kiképzése és hosszabb hátranyúlása révén az áttervezett hátsó lökhárító a korábbinál alacsonyabb súlypontot biztosít. A padlólemez alatt áramló levegő hűtő hatását fokozták a hátsó diffúzor megnyújtásával, s ezzel a légellenállást is sikerült csökkenteni. A hátsó lökhárító új kialakítása elősegíti a levegő távozását a hátsó kerékdobokból – 10 %-kal javult a hátsó leszorító erő és nőtt a kipufogódob hűtésének teljesítménye.

2011 februárjában érkezik meg Európába az új Nissan GT-R.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink