Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A 2011-es Év Autója a villamos Nissan LEAF
A Nissan és a zéró-emissziós járművek számára történelmi esemény: az elektromos hajtású LEAF-et a 2011-es Európai Év Autójává választották.
A világ első tömegesen gyártott, elérhető árú, zéró-emissziós autója 40 versenytársát maga mögé utasítva nyerte el az autós világ legfontosabb elismerését. A kitüntetés 47 éves története során ez az első eset, hogy elektromos autó szerezte meg azt. A zsűri 23 európai ország 57 vezető autós újságírójából állt - közöttük két magyar: Gajdán Miklós és Surányi Péter. A LEAF 257 pontot kapott, második lett az Alfa Romeo Giuliette 248, majd következett az Opel Meriva 244 ponttal. A hetes döntőben volt még a Ford C-Max 224, a Citroën DS3–as 175, a Volvo S60-as 145, és a Dacia Duster 132 ponttal.
Nagy lépés az elektromos autózás történetében... |
– A mai napon a zsűri elismerte, hogy a Nissan LEAF egy valódi áttörés az elektromos autók között. Az első elektromos jármű, amely sok szempontból összemérhető a hagyományos autókkal – mondta Hakan Matson, a Car of The Year zsűrijének elnöke. Az autó ára Európában 30 ezer euró körül alakul, természetesen állami támogatással.
Carlos Ghosn és a LEAF |
A Nissan Motor Co. Ltd. elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn a következőket mondta: „Ez a díj az úttörő zéró-emissziós Nissan LEAF-et a hagyományos autók igazi versenytársának ismeri el mind a biztonság, a teljesítmény, a helykínálat és a kezelhetőség szempontjából. A díj azt is kifejezi, hogy a Nissan egy innovatív, izgalmas márka, mely tisztán látja a közlekedés jövőjét, amit mi fenntartható mobilitásnak nevezünk. A Nissan által világszerte bemutatandó további három elektromos autó – valamint a szövetséges partner, a Renault hamarosan bemutatásra kerülő négy elektromos járműve – mellett a Nissan LEAF az első komoly lépést jelenti a zéró-emissziós jövő felé.”
A Nissan LEAF orrába beépített kis helyigényű villanymotorja az első kerekeket hajtja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és mindez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, 90 kW-t meghaladó teljesítményű lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az autó egy feltöltéssel 175 km-t tud megtenni – a mérést az Új Európai Menetciklus szerint végezték –, így jó megoldást jelent számtalan városi autós részére.
Az új évezred műszerfala |
Az autó teljes körű felszereltségéhez tartozik a fékezési energiát visszaforgató rendszer, a légkondicionáló, a műholdas navigáció, a parkolást segítő kamera és a fejlett fedélzeti informatikai és telematikai rendszer. Újszerű csatlakozási megoldás teszi lehetővé a tulajdonos számára az autó töltési beállításainak változtatását, a töltöttségi szint és az akkumulátor maradék kapacitásának ellenőrzését ugyanúgy, mint az utastér fűtésének vagy hűtésének számítógéppel, illetve mobil telefonnal történő távvezérlését.
A Nissan LEAF Európában ötféle külső színben érhető el: metálkék, gyöngyházfehér, metálpiros, ezüstmetál és fekete. Az egyetlen külön rendelhető extra a hátsó spoilerbe beépített napelem, amely a fedélzeti elektromos berendezések 12 V-os akkumulátorának töltését segíti.
Az egyik rendelhető szín a metálkék. Képgaléria |
A modellek forgalmazása Japánban és az USA-ban decemberben kezdődik. Európában 2011. elején indul a kiszállítás Portugáliában, Írországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában. A zéró-emissziós autó jelenleg Japánban készül, de észak-amerikai és európai gyártása is megindul, miután 2012. végén, illetve 2013. elején elkészülnek az új sorok.
Tankolás |
A Nissan már korábban is elnyerte az Európai Év Autója címet. 1993-ban, elsőként a japán márkák közül, az Egyesült Királyságban gyártott Nissan Micra kapta meg ezt az elismerést, és ezzel megkezdődött Európa szerelmi története a kisautóval, amely ma is folytatódik a nemrég bemutatott új Micra modellel.
Más is történt a Nissannál: a cég az Infiniti márkanév alatt hamarosan bemutatja Európában korszerű benzin-elektromos hibridhajtású luxuslimuzinját. A nemrégiben kihozott negyedik generációs Nissan Micra a jövő évben teljesen új 1,2 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű kompresszoros benzinmotort kap. Az automatikus üresjárati leállító rendszerrel felszerelt motor élénk teljesítménye mellett mindössze 95 g CO2-t bocsát ki kilométerenként.