Techtogether Speciális lengéscsillapítóval és ütköző zónával áll rajthoz a miskolci FS-csapat

Speciális lengéscsillapítóval és ütköző zónával áll rajthoz a miskolci FS-csapat

autopro.hu | 2014.10.15 12:36

Speciális lengéscsillapítóval és ütköző zónával áll rajthoz a miskolci FS-csapat

A Formula Racing Miskolc megalakulásának fő célja az volt, hogy a csapat tagjai egyedi gyakorlati tapasztalattal gazdagodjanak, és ezzel a munkaerőpiacon egy lépéssel előrébb járhassanak a hasonló végzettségű hallgatókhoz képest.

Hirdetés

A 2013 januárjában megalakult csapat a Miskolci Egyetemen jött létre, hogy a Formula Student versenyszabályzatának megfelelő versenyautó tervezzen, építsen és versenyeztessen.

A csapat még nem állt rajthoz, de már jelen volt az idei Formula Student Hungary versenyen

– Az FS versenysorozatban egyedi megoldásnak számít a saját lengéscsillapító fejlesztése, ugyanis a csapatok 99 százaléka a piacon már rendelkezésre álló termékek egyikét választja. Mi úgy gondoltuk, hogy egy ilyen fejlesztés sokat javítana a versenyautó menetdinamikáján, így olyan vállalatot kerestünk fel, amelyekkel kooperációba lépve teljesen egyedi rugós taggal egybekötött lengéscsillapítót fejleszthetünk ki – mondta el Sándor Miron csapatkapitány, a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki Kar Ipari termék- és formatervező mérnöke, hozzátéve, hogy az egyetemen nagyon erős irányvonalat képvisel a mechanikai gépészet, emiatt úgy gondolták, hogy lenne kapacitás egy saját differenciálmű kifejlesztésére. Mint mondta, részben ez, részben pedig az ehhez szükséges vállalati környezet is segített ennek a létrejöttében. Az autó ezen részegysége terheléses teszten még nem szerepelt, ámbár bizakodóak a tervezési fázis okán. – Az autónkon egyedinek tekinhető az ütközési zónának használt alumínium hab, melynek fejlesztését szintén külsős céggel együttműködve dolgoztuk ki. Ezen alkatrészünk ütközési tesztje megfelelt a szabályzatban előírtaknak.

Az Autopro.hu szakportál konferenciát, szellemi és gyakorlati vetélkedőt szervez járműipari versenyeken eredményesen szereplő egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A Hungexpóval és a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel közösen szervezett rendezvény az Automotive Hungary 2014 szakkiállítással azonos időben és helyszínen rendezünk meg november 5. és 7. között.

A miskolci csapat a november 5-én kezdődő, háromnapos Techtogether hallgató versenyt követően a tervek szerint először a Formula Student Hungary győri versenyen fog rajthoz állni.

Sándor Miron elmondta, hogy a csapatot jelenleg a gépészmérnöki kar formatervezői, villamosmérnökei, műszaki menedzserei, mechatronikusai, illetve a gazdaságtudományi kar gazdálkodás és menedzsment, marketing és nemzetközi gazdálkodás szakos hallgatói alkotják. Többségük tanulmányaiknak megfelelően szeretne a jövőben elhelyezkedni, tehát leginkább járműipari vállalatoknál. Ennek kapcsán elmondta, hogy a Techtogether versenyen szeretnének több válllalat vezetőjével, képviselőjével megismerkedni, valamint megmutatni tevékenységüket és terveiket.

– A közös céltól lesz igazán jó a csapat. Fontos, hogy azt mindenki magáénak érezze. Létfontosságú a munkamegosztás, az egymás iránti tisztelet, illetve elengedhetetlen, hogy a csapat tagjai jól ismerjék egymást.

A csapat járműve egy, a Formula Student versenyszabályzatának megfelelő együléses benzinmotoros formula autó. Az FRMC-01 egy acél csővázra épülő elől-hátul nyomórudas, keresztlengőkaros felfüggesztéssel rendelkező Honda CBR600 RR motorkerékpár erőforrás által hajtott, karbon-kompozit karosszériával rendelkező versenyautó.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink