Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Opel is beszáll az olcsó e-autók versenyébe
2024.04.29 16:16Különleges együttműködést jelentett be a Nio és a Lotus
2024.04.29 15:222035 után is gyártana hagyományos autókat a Škoda
2024.04.29 13:23Nincs elég e-autós töltő az EU céljaihoz
2024.04.29 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hol a magyarok helye Európa járműiparában?
Egy magyar tudományos kutatócsoport különböző térségek modelljeit vizsgálta, a megállapításaikat kötetbe foglalták. A kiadvány szerkesztője, Győr alpolgármestere szerint ki tudjuk védeni a VW-botrány hatásait.
Fekete Dávid |
– Az volt a kutatás célja, hogy feltárjuk, létezik-e a kontinens más országaiban a győri térségben kialakuló, járműiparra fókuszáló vállalati-önkormányzati-felsőoktatási együttműködéshez hasonló kezdeményezés. A magyar nyelvű tanulmánykötet 19 vizsgált régió eredményeit összegzi, az angol nyelvű kötet pedig az alkalmazott gazdaságfejlesztési eszközök bemutatására fókuszál – nyilatkozta szakportálunknak Fekete Dávid. Ezzel arra a kérdésünkre is választ kaptunk, hogy a magyar kiadvány áttekintése során miért nem találtunk Győrre vonatkozó elemzést. – Az eddigi kutatás összehasonlítási alapot képezhet egy későbbi, helyi felméréshez, ami akkor lesz aktuális, amikor a győri életpálya modell működése már a mindennapjaink része lesz – reagált a politikus-kutató.
A kötet hivatalos bemutató rendezvényén Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja tartott szemlélettágító előadást arról, hogy milyen sok tekintetben be kell hoznia a magyar járműiparnak a lemaradásait Európához képest, külön hangsúlyozva a soft skills területet.
Hanula Barna |
Mind az elhangzott gondolatok, mind a kötet tartalma alapján adódik a kérdés, hogy egy tipikusan járműiparra építő országban vajon kivédhetőek-e egy olyan válság hatásai, amiket a VW-botrány indukálhat. – Erre a témára vonatkozóan olyan következtetést vonhatunk le az általunk elvégzett kutatásokból, hogy a különféle európai járműipari központok közül azok tudnak hosszú távon talpon maradni, fejlődni, túlélni, akik a termelés mellett kutatás-fejlesztésre, innovációra is törekszenek. Azt gondolom ez a perspektíva teljesen nyitott az Audi Hungaria, Győr városa és a Széchenyi István Egyetem együttműködésén alapuló felsőoktatási-ipari központ számára. Ha sikerül ezen a téren jelentős haladást elérni, akkor abban az esetben sem kell aggódnunk, ha valami gond történne a termeléssel – mutatott pozitív irányba a jövőt illetően a kisalföldi megyeszékhely alpolgármestere.
A grafikonokkal gazdagon illusztrált kötet által megismerkedhetünk a Ford spanyolországi egyetemének tevékenységével, a Ferrari gyára körül kialakult térségi együttműködésekkel, a Volkswagen pozsonyi gyárának beszállítói kapcsolatrendszerével, de olvashatunk francia, román, cseh, német, lengyel és brit példákat is. A magyar járműipari térségek bemutatása sem maradt ki a könyvből – kivéve Győrt. Érdeklődve várjuk az újabb kiadványt.