Techtogether Hallgatók vizsgálták az LuK marketingmódszereit

Hallgatók vizsgálták az LuK marketingmódszereit

Pardavi Mariann | 2014.12.18 06:13

Hallgatók vizsgálták az LuK marketingmódszereit

A szombathelyi LuK a közeljövőben csaknem négyszáz munkatárssal kívánja bővíteni dolgozói létszámát. Ennek kapcsán olyan projektet indított, melyben azt vizsgálták, mennyire hatékonyan jutnak el a frissdiplomásokhoz és a hallgatókhoz a vállalatnál kínált karrierlehetőségek.

Hirdetés

December 8-án zárult le az Inter-Uni LuK nevet viselő projekt, melyben a győri Széchenyi István Egyetem és az Óbudai Egyetem hallgatói azokat a lehetőségeket keresték, hogyan lehetne az LuK Savaria Kft. vonzóbb munkáltató a fiatal pályakezdők és a már tapasztalattal bírók számára. A projektzáró eseményen részt vett Michael Reinig, a szombathelyi kuplunggyártó vállalat ügyvezető igazgatója, Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora, Kenyeresné Vörös Rita, a cég személyügyi vezetője és Magdics Gábor termékfejlesztési vezető.

A projekt résztvevői

A projektben a két egyetem tizenkét hallgatója és négy oktatója vett részt, akik a kéthónapos időszak alatt kérdőíveket és mélyinterjúkat készítettek a vizsgált célcsoporttal. Mintegy háromszáz kérdőívet töltöttek ki és harminc mélyinterjú született. Elsősorban frissdiplomásokra, hallgatókra koncentráltak, akik első munkahelyükre készülnek. Az eseményen a nyolcvanoldalas összegzés kivonata hangzott el prezentáció formájában.

Szombathelyen és vonzáskörzetében alig két százalékos a munkanélküliség, így a vállalatnak helyben nem könnyű jól képzett munkaerőt találnia. A fiatalok körében végzett felmérés egyik legérdekesebb pontja éppen az volt, hogy megfelelő lehetőség fényében akár hatvan kilométeres távolságokat is képesek lennének megtenni naponta a pályakezdők.

Kenyeresné Vörös Rita, Michael Reinig és Magdics Gábor

– A felmérésből derült ki az is, hogy akik interneten keresnek munkát és nem felhasználóbarát oldalra tévednek, szinte azonnal elhagyják azt és máshol kutatnak tovább. Ezért is tettünk említést az összegzésben a weboldal reformjáról – mondta el Gavallér Sára, az Óbudai Egyetem hallgatója. – Megemlítettük többek között azt is, milyen fontos szerepet töltenek be a fiatalok életében a közösségi oldalak, és ebből az LuK is profitálhatna.

– A közeljövőben mintegy négyszáz munkavállalót tervez felvenni az LuK – mondta el Kenyeresné Vörös Rita személyügyi vezető. – Arra voltunk kíváncsiak, hogy az általunk használt HR marketingeszközök milyen hatékonysággal érik a céljukat az Y-generáció körében, mit kell másként tennünk a hatékonyság növeléséért. Mivel kuplunggyártással foglalkozunk, így elsősorban gépészmérnököket keresünk, akik vállalatunknál dolgozhatnak a termelési folyamatok fejlesztésén, a termékfejlesztési részlegen, részt vállalhatnak a termelésben, minőségbiztosításban, a logisztikában, valamint a gyártósorok szerszámzatának tervezésében. Mindemellett persze keresünk közgazdászokat, logisztikusokat is. A fejlődésből adódóan széles körben mozog a megszerezhető állások, pozíciók száma.

A HR-szakember elmondta, hogy az említett négyszáz pozíció mintegy negyven százaléka mérnöki állás. Hozzátette: legyen direkt vagy indirekt munkatárs, elvárás, hogy a leendő munkavállaló kíváncsi legyen a szakmájára és szívesen fejlessze magát.

Kiemelt Partnereink