Techtogether Első helyen végeztek a győriek a spanyol energiatakarékossági versenyen

Első helyen végeztek a győriek a spanyol energiatakarékossági versenyen

autopro.hu | 2014.10.24 11:10

Első helyen végeztek a győriek a spanyol energiatakarékossági versenyen

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy Team csapata első helyezett lett a spanyolországi Murcia városában megrendezett IV. Murcia Solar Race elnevezésű üzemanyag takarékossági versenyen. Tudásukat legközelebb az Automotive Hungary 2014 járműipari szakkiállítással egy időben és helyszínen megrendezett versenyen, a Techtogeterön mérhetik össze.

Hirdetés

A Techtogether felvonultatja a járműipar kiemelkedően tehetséges reménységeit, lehetőséget teremt fejlesztéseik, terveik megismerésére, ahol tizennyolc egyetem nyolc csapata méri össze elméleti és gyakorlati tudását. A versenyző teamek pontokat szerezhetnek azzal, hogy a helyszínre minél több szurkolójuk látogat ki. Aki a helyszínen szeretne szurkolni a kedvenc csapatának, díjmentes belépőt igényelhet. Szakportálunk meghívja Önt a kiállításra és a szakmai versenyre – a díjmentes belépő regisztrációhoz kötött.

A spanyol verseny szabályai egyébként azonosak voltak a Shell Eco-marathon Europe előírásaival, s a Shell bírái, technikai eszközei jelentették a szakmai hátteret.

Az üzemanyag takarékossági versenyen a SZEnergy csapat az új fejlesztésű és építésű járművel az akkumulátoros, napelem segédtöltéses (battery electric) kategóriában indult. A futamok során 24 csapat küzdött egymással 4 különböző kategóriában. A győri csapatnak a városi pályán 10 kört, összesen 12 800 métert kellett teljesítenie 31 perc alatt, ami minimum 25 kilométer/óra átlagsebességet követelt meg. Az első napi technikai átvételen gond nélkül átmentek, ezután teszt, majd két versenynap következett.

A Techtogether mérnökhallgatói verseny és konferencia részletes programjáról erre a linkre kattintva olvashat.

Az első versenynapot 164 km/kWh-s eredménnyel zárták. Az utolsó napon többször javították ezt, s végül 194,8 km/kWh-ot értek el, ami a győzelmet jelentette.

– Nemcsak a győzelem fontos számunkra, hanem az is, hogy a Shell Eco-marathon versenyeink eddigi legjobb eredményét is sikerült megjavítanunk, ami ezidáig 191,7 km/kWh volt – értékelte az újabb sikert Pup Dániel gépészmérnök, a széchenyis csapat alapítója, menedzsere.

A csapat tagja a debreceni Bisits László (járműmérnök mesterszak, egykor a Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola, Debrecen diákja volt), a jáki Zámbó Zoltán (járműmérnök mesterszak, Gépipari Informatikai és Műszaki Szakközépiskola, Szombathely), a győrvári Nagy Attila (járműmérnök mesterszak, Csány László Közgazdasági Szakközépiskola, Zalaegerszeg), a csurgói Bodó Gábor (mechatronika mesterszak, Eötvös Loránd Műszaki Szakiskola, Kaposvár), a budapesti Gonda Gellért (járműmérnök mesterszak, Budenz József Gimnázium, Budapest), a bándi Horváth Tamás (mechatronika mesterszak, Ipari Szakközépiskola és Gimnázium, Veszprém), a gyönki Szabó Ádám István (járműmérnök BSc, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Bonyhád), a tiszaszalkai Szülek Gábor Zoltán (járműmérnök BSc, II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Vásárosnamény), a mosonmagyaróvári Lakatos Richárd (gépészmérnöki Bsc, Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Középiskola, Győr), a sümegi Gyukli Zoltán (gépészmérnök Bsc, Batsányi János Gimnázium, Tapolca), a zalaegerszegi Balla Péter (mechatronika mesterszak, Kölcsey Ferenc Gimnázium, Zalaegerszeg), a győri Czeglédi Dávid egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, (Tinódi Sebestyén Gimnázium, Sárvár), a sárvári Pup Dániel (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Kanizsai Dorottya Gimnázium, Szombathely), a tiszacsegei Szeli Zoltán (egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, Neumann János Középiskola, Debrecen), a bekecsi Szakállas Gábor (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Bocskai István Gimnázium, Szerencs), a soproni Kőrös Péter (tanszéki mérnök, mechatronika mesterszak, Vas és Villamosipari Szakképző Iskola és Gimnázium, Sopron), a győri Horváth Ernő (tanszéki mérnök, mérnök informatikus mesterszak, Tinódi Lantos Sebestyán Gimnázium, Sárvár), a zombai Kovács Árpád (gépészmérnöki BSc, I. Béla Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola, Szekszárd), a dunapataji Kothencz Zoltán (mechatronika mesterszak, Rudas Közgazdasági Szakközépiskola, Dunaújváros), a tolnai Csonka Zsolt (gépészmérnök BSc, Energetikai Szakközépiskola, Paks).

Hirdetés

Kiemelt Partnereink