Techtogether Elkapkodják őket a cégek

Elkapkodják őket a cégek

autopro.hu | 2015.10.16 17:47

Elkapkodják őket a cégek

Közeleg a Techtogether Automotive Hungary 2015 verseny, sorra bemutatjuk a résztvevő mérnökhallgatói csapatokat. A Paradicsom Csapat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről érkezik.

Hirdetés

"Csapatunk tagjainak legnagyobb erőssége, hogy egyenként mindenki különböző nézőponttal rendelkezik egy vagy több területen, és ezek egyesítése nagyszerű dolgok megalkotására tesz képessé minket." A sajátos nevű csapat tagjai e mottó jegyében 2010-ben kezdték megépíteni gólyaként első járművüket, azóta is a Műegyetem Anyagtudományi Tanszékével szoros partnerségben fejlesztenek. Az alkatrészeiket kezdetben házon belül készítették, ám jelenleg arra törekszenek, hogy minél több alkotóelemet külső helyszíneken, cégek bevonásával munkáljanak meg, míg a tényleges összeszerelés a tanszéki laborban történik.

A négy fővel induló csapat tagjai az Elektromobil versenyre építették első autójukat. A mérföldkőnek számító változást az hozta el, hogy megszűnt ez a versenysorozat, s egy kész vázszerkezettel a kezükben a műegyetemisták a folytatás lehetőségét keresték. Saját elektronika fejlesztésébe fogtak, emiatt szükség volt villamosmérnökök bevonására is, hamar 19 fősre növekedett a taglétszám. Pénzügyileg is egyre nagyobb volumenű feladatokkal találkoztak, három teljes embert lefoglalt a menedzsment tevékenység. A mérnökök azonban szeretettek volna továbbra is fejlesztéssel, szereléssel foglalkozni, ezért nyitottak a gazdaságtudományi szakok hallgatói felé. Az új tagok munkáját dicséri, hogy még a Google magyarországi vezérigazgatójával is sikerült kapcsolatba kerülniük. 2015-ben újabb 8-10 fiatal csatlakozott a Paradicsom Csapathoz, ám ezúttal nem bővülésről, inkább generációváltásról van szó. Hiába a legnagyobb létszámú hazai műszaki egyetem biztosítja a merítési lehetőséget, nem könnyű szerintük olyan hallgatót találni, aki szívvel-lélekkel beszáll a közös munkába. Főleg a villamosmérnököknél tapasztalják, hogy aki tehetséges, az sokszor már elköteleződött valamilyen projekt irányába.

Azok közül, akik végzősként elhagyni készülnek a csapatot, szinte mindenki rendelkezik munkahellyel. Miközben a cégek alig várják, hogy teljes állásban alkalmazhassák a diplomázó mérnököket, megértőek a titánok elfoglaltságait illetően. Nem meglepő, hogy akik mesterképzés mellett munkát vállalnak, olyan vállalatnál dolgoznak részmunkaidőben, amely valamilyen szálon kötődik a csapathoz. Rengeteg tapasztalatot és kapcsolatot lehet a fiatalok szerint szerezni egy járműépítő egyetemi csapat tagjaként. Akik például kezdőként bekerülnek, még nagyon tankönyvízűen végzik a tervezést, aztán idővel megtanulják, hogy az elmélet és a valóság között akár jelentős eltérés is adódhat.

Aktuális járművük kétéves folyamat során készülhet el a közeljövőben. Az autó egyik nóvuma a motor, amely a két első kerékben található, szinte észrevétlenül. Gyakorlatilag maga a speciálisan kialakított, 11 gyűrűből álló, középen üres felni működik elektromos motorként, amelyet akkumulátorról táplálnak meg, de fékezéskor ugyanazon elv mentén tudnak energiát is visszanyerni a különleges megoldással. Ennek köszönhetően viszont szinte minden mechanikus elemet kiiktattak a fiatalok a szerkezetből – egyetlen fogaskerék árválkodik csupán a kormányműben. Se kardántengely, se differenciálmű, a motort magában foglaló kerekek viszont a Formula–1 autóknál alkalmazott felfüggesztést kapnak.

A tavalyi Techtogether Automotive Hungary versenyen első helyen jutottak a döntőbe, idén már a végső győzelemre hajtanak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink