Techtogether Elindult a visszaszámlálás: hamarosan indulnak a magyarok Rotterdamba

Elindult a visszaszámlálás: hamarosan indulnak a magyarok Rotterdamba

autopro.hu | 2015.05.15 07:13

Elindult a visszaszámlálás: hamarosan indulnak a magyarok Rotterdamba

Idén hat magyar diákcsapat, köztük két középiskolás vág neki Európa egyik legnagyobb innovációs diákversenyének, a Shell Eco-marathon Europe-nak. Az indulók között az Óbudai Egyetem, a győri Széchenyi István és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata már rutinos résztvevőnek számít. Először áll viszont a startvonalhoz a pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium, a Szegedi Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem együttese.

Hirdetés

A Shell Eco-marathon minden évben különleges kihívás elé állítja a diákokat a világ minden pontján, hiszen saját tervezésű és építésű energiahatékony járműveikkel újabb és újabb üzemanyag-hatékony technológiákkal kell megmérkőzniük. Az Amerikában, Ázsiában és Európában megrendezett versenyek keretében 400 csapat közel 4 000 diákja méri össze mérnöki tudását. A különleges találkozó pedig nemcsak a technológia iránti szenvedélyről szól, hiszen a diákok kitartásból, csapatmunkából és kreativitásból is tanúbizonyságot tesznek.

Az idei év különleges a Shell számára, hiszen a Shell Eco-marathon Europe verseny 30. évfordulóját ünnepli. A Shell Eco-marathon Europe az évek során a kezdeti informális összejövetelből a világ egyik legnagyobb nemzetközi energiahatékonysági rendezvényévé nőtte ki magát, amelyen május 21. és 24. között Rotterdamban harminc országból több mint kétszáz diák, köztük hat magyar csapat méri össze tudását.

A pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium tanulói 2014 őszén határozták el, hogy idén először próbára teszik járműépítési tudásukat a prototípus kategóriában. A középiskolások E-Orca névre keresztelt elektromos járművét Perényi Kitty 10. osztályos tanuló vezeti majd a rotterdami megmérettetésen.

– Kezdőkként a részvétel is nagy élmény a számunkra. Az elsődleges célunk, hogy megfeleljen az autó a versenyt megelőző teszteken, majd pedig hogy végig tudja futni a távot. Ezután már csak egy jobb eredményben reménykedünk – összegezte a versennyel kapcsolatos elvárásait Porkoláb Tamás, a csapat menedzsere.

BME

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépész Szakkollégiumának hallgatói szintén először vágnak neki az európai versenynek a prototípus dízeles kategóriában Mr Shark járművűkkel, amely online telematriával és egyedi futóművel versenyez.

– A jövő energetikai és közlekedési megoldásaiban komoly szerepet játszhat ez a verseny. Itthon is kezd egyre fontosabbá válni a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás. Fontos, hogy a jövő autói ebben a szellemben készüljenek – indokolta a Shell Eco-marathonon Europe-on való részvételt Zsigmond Ádám, a csapat vezetője.

Kandó Kálmán Szakközépiskola

A Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata nemcsak egyike a két magyar induló középiskolának, de az egyik legtapasztaltabb együttes is, hiszen immár ötödik alkalommal indulnak elektromos prototípus autójukkal, amelyet az ebben az évben életbe lépő új versenyszabályok alapján alakítottak át.

– Célunk az idei versenyt minden hiba nélkül teljesíteni és az elért eredményünket megtartani, felülmúlni. Az új előírások nagy kihívást jelentenek a felkészülésben, de igyekszünk minden erőnkkel megbirkózni a feladattal – mondta Mészáros Károly, a csapat vezető tanára.

Óbudai Egyetem

Az Óbudai Egyetem a legtapasztaltabb magyar versenyző, hiszen nyolcadik alkalommal vágnak neki a nemzetközi megmérettetésnek. Idén új karosszériát készítettek és a motor fejlesztésén, valamint a szívórendszer, a kipufogó rendszer és a szelepvezérlés módosításán dolgoztak a hallgatók.

– Ebben az évben egy teljesen új konstrukcióval készültünk, amellyel reményeink szerint még több kilométert tehetünk meg, mint a korábbi versenyeken – tudtuk meg Sípos Petrától, a csapat menedzserétől.

Szegedi Tudományegyetem

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának valamint Természettudományi és Informatika Karának hallgatóiból álló STECO csapata a harmadik újonc a nemzetközi versenyen, így az idei év első sorban a verseny megismerésével és a felkészüléssel telt a diákok számára.

– Reményeink szerint magas hatásfokú lesz a jármű, így a középmezőnyben zárhatjuk a versenyt – nyilatkozta Tóth-Molnár Gábor, a csapat menedzsere.

A Széchenyi István Egyetem SZEnergy Team csapata szintén nyolcadik alkalommal vesz részt a Shell Eco-marathon Europe versenyen, így már ők rutinos résztvevőnek számítanak. A korábbi évekhez hasonlóan idén is napelemek biztosítják a segédtöltést az egyetlen magyar városi koncepciós autónak.

– Célunk, hogy az autót tökéletesítsük, csökkentsük a veszteséget, még könnyebbé, ezáltal még hatékonyabbá tegyük. Emellett a számunkra viszonylag új kategóriában is szeretnénk előbbre lépni”- összegezte az idei terveket Zámbó Zoltán, a csapat pilótája.

Széchenyi István Egyetem

– A Shell Eco-marathon inspirációként szolgál a jövő fiatal mérnökeinek a mobilitás továbbfejlesztési irányaihoz és remek példája a Shell immár harminc éves téma melletti elkötelezettségének. Nagyon örülök, hogy hat magyar csapatot is köszönthetünk a résztvevők között. Biztos vagyok benne, hogy szorgalmuknak és innovatív gondolkodásmódjuknak köszönhetően kiváló eredményekkel térnek majd haza a rotterdami megmérettetésről – nyilatkozta Juhász Péter, a Shell Hungary Zrt. kiskereskedelmi üzemeltetési igazgatója.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink