Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
MABUSZ: Ne külföldi márkák szekerét tolják
A Magyar Buszgyártók Szövetsége idei utolsó közgyűlésén is szóba került a december 3-án nyilvánosságot látott Volvo-Rába szándéknyilatkozat. A MABUSZ szerint a Rába legyen zászlóshajó a magyar buszgyártásban, de ne hagyja kiszorítani a hazai gyártókat.
A Magyar Buszgyártók Szövetségének hivatalos állásfoglalása a Volvo-Rába szándéknyilatkozat kapcsán
A szándéknyilatkozat szerint az állami tulajdonú Rábában megteremtik a Volvo buszok magyarországi gyártásának lehetőségét Volvo technológiával, és 30%-os valamikor elérendő magyar hozzáadott hányaddal. A valamikor elérendő 30%-os magyar hányad nem csak a jelenlegi buszgyártói kapacitást hagyná figyelmen kívül, hanem a teljes hazai beszállítói vertikumot is, hiszen ha jól utána számolunk, ez a hozzáadott érték gyakorlatilag Rába futóművek és ülések beépítésével is elérhető. Egyébként a külföldi járóképes alvázakra épített buszok esetében is meghaladja a magyar hányad az 50%-ot, az önhordó vázra, Rába futóművekkel készült buszoknál pedig ez az érték 80% fölött van.
A magyar gyártók jelenleg is mintegy három tucat saját tervezésű és gyártású autóbuszt tartanak a kínálatukban a teljesen alacsonypadlós városi buszoktól kezdve a csomagteres városközi, távolsági buszokig bezárólag, és van olyan magyar gyártó, aki mintegy 170 darab készleten lévő újonnan gyártott autóbusszal is rendelkezik.
Egy 80%-ban magyar autóbusz mintegy 4 fő közvetlen buszgyártói és beszállítói gyártásban történő alkalmazását jelenti, és újabb munkahelyeket jelent a hosszabb távon számított karbantartásban, pótalkatrészgyártásban.
Akik Volvo (vagy egyéb külföldi) buszokkal akarják feltölteni a magyar utakat, azok szembe mennek a magyar patrióta gazdaságpolitika céljaival.
A Rába legyen zászlóshajó a magyar buszgyártásban, de ne hagyja kiszorítani a hazai gyártókat, akik hajlandók akár egy szélesebb, de magyar tulajdonú közös gyártóbázis megalakításában is részt venni!
Az Ikarus hagyományokon nevelkedett és nemzetközi elismerést szerzett magyar szakembereknek így lehetőségük lenne átadni tapasztalataikat a kihívásokat kereső fiatal mérnököknek, nagyszerű esélyt kínálva a gyakorlatilag teljes vertikumában magyar buszgyártás megújulásának.
Gondoljunk arra, hogy egy százával a budapesti és vidéki utjainkon közlekedő magyar emblémás 100 köbméteres csuklós autóbusz még ipari reklámnak is kiváló, nemzeti önbecsülésünket is növeli.
Az egyedülálló tradíciókkal rendelkező hazai autóbuszgyártás védelme érdekében a magyar utat kövessék a döntéshozók, és ne külföldi márkák és gyártók szekerét tolják.
Budapest, 2012.12.17.
dr. Vincze-Pap Sándor
elnök
Magyar Buszgyártók Szövetsége